Gå til innhold

Noen som kan gi meg råd?? Ang. sykt barn,....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 8-åring som har vært kvalm og har tidvis vondt i magen på det 4. døgnet..tempen ligger på 39. og har gjort det siden mandag kveld..blek og slapp..synes også hjertepumpa går litt i forteste laget...

Hva kan dette komme av tro??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være blindtarmen.

Har ei datter som hadde det lignende når hu var 7 år.

Etter ca 1,5 uke me av og på vondt i magen + oppkast..så blei hu såpass mye verre en kveld..ble da operert for blindtarmbetennelse.

Ta kontakt me lege visst det fortsetter i morgen.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar:) Hun har kun kastet opp 1 gang på denne tiden så tror liksom ikke det er omgangssyken....ingen av oss andre er syke heller...men ville hun ikke hatt mer vondt i magen om det var blindtarmbetennelse?? Hvordan verre ble hun?

Skrevet

Hei. Ville bare skyte inn med en liten ting jeg =)

Har du trykket på magen hennes, over området hvor blindtarmen er (hø. side)? Får hun vondt der når du trykker (og slipper opp igjen) så kan det tyde på blindtarmbetennelse.

Det er kanskje greit å ringe legevakt å forhøre seg. (om du ikke har gjort det allerede da ).

Hiver på noen linker jeg =)

http://www.lommelegen.no/321093/akutt-blindtarmbetennelse

http://www.doktoronline.no/articles/digestive/akutt_appendicitt.html

Lykke til og god bedring med snuppa =)

Skrevet

Når man har feber går pulsen opp.

Har du vært i kontakt med fastlegen eller legevakten?

Skrevet

Ikke vondt når jeg trykker....

Skrevet

Ringte legevakta og hun trodde også kanskje blindtarmbetennelse, men..hun har ikke noe vondt i magen når jeg trykker...kan d fortsatt være det da??

Skrevet

Om legevakten tror hun har blindtarmbetennelse, så er vel det beste å dra til legevakten så fort som mulig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...