Gå til innhold

Er det noen her som er plaghet med eksem/psoriasis? Please se her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fint lite man kan bruke av kortisonsalver, så hva gjør dere? JEg blir bare seende verre og verre ut. Skal en tur på legevakten i dag for det må da finnes noe som kan gjøres med dette selv om en er gravid.

Begynner å bli så desperat at jeg vurderer å bruke kremene mine på tross av at det ikke er bra for babyen og det er fælt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hudlege sa at jeg ikke kunne bruke Diprosalic fordi den inneholder salicyl som går over i kroppen, men fikk beskjed om å bruke elocon salve som er bare steroider da denne ikke går over like mye. Ikke på store hudområder, da.. Heldigvis forsvant min psoriasis nesten helt da jeg gikk gravid forrige gang. Har du prøvd Bodø salven? jeg synes den var supereffektiv!

Skrevet

Hei! Jeg har samme problem, men det har ikke blitt så ille enda. Fucidil er en hydrokortisonsalve som også skrives ut til spedbarn. I allmennlegeboken står det at det ikke er vist noen skader ved bruk av denne hos gravide. Jeg vil ellers anbefale deg å få henvisning til en hudlege. Almennleger - som også er de som arbeider på legevakten - har ikke mulighet til å være like god på alle felt. Jeg var veldig plaget i vår (før jeg ble gravid). Var hos allmennlegen 5 ganger på 4 uker og prøvde en masse kremer og dråper uten å få hjelp. Etter å ha vært hos hudlegen en gang var det så godt som borte.

Skrevet

Oi sann. Det her har jeg ikke tenkt over. Bruker Daivobet mot psoriasis på føttene... Har tenkt at det ikke er så farlig siden det smøres utenpå. Fikk det forsåvidt skrevet ut av legen som visste at jeg er gravid, men... Noen som vet?

Skrevet

I pakningsvedlegget står det alltid et avsnitt om graviditet og amming. Har du ikke det står det på legemiddelsiden.no. Om Daivobet står det:

Graviditet og amming.

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

Graviditet: Det er liten erfaring ved bruk av Daivobet salve under graviditet. Rådfør deg derfor med lege før bruk av Daivobet salve dersom du er gravid.

Snakk med legen din om dette er av de tryggere å bruke, eller det er noe annet du heller skal bruke.

Skrevet

Hei :)

Ville bare fortelle at eg har vore veldig plaga med psoriasis i fleire år, over heile kroppen. Hadde prøvd alt av kremer og behandlinger, men ingenting virka. Så for 5 år sia var der nåken som tipsa meg om å gå til akupunktur for det. Eg gjorde dette og etter 2 måneder var all eksemen heilt vekke og eg har ikkje fått nåke utslett tilbake i det heile. Viss ein e innstilt på å gå litt på diett(kan vera akupunktøren seier ulike matvarer ein må halde seg vekke i frå under behandling).Akupunktur er ikkje farlig når ein går gravid, det kan hjelpe for mange andre plager ein opplever i svangerskapet. Eg e 7 veke på vei no og går ska gå ut heile svangerskapet ;)

Berre spør vist da e nåke du lure på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...