Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Hufff...jeg vet snart ikke hva jeg skal gjør.... Fikk en jævlig baksmell på skatten i år på ca 20 000 kr.. Kun sambo vet om det...Føler jeg skjemmes og er flau over å fortelle det til familien..Sambo har også masse gjeld å skatt og ordne opp i.(men det er mye firma relatert) Jeg har ikke pengene på hånd,og har svært lite inntekt i mnd da jeg nå er arbeidsledig.Har fått brev/varsel om utleggsforretning nå,og jeg har prøvd å få lån over alt,men får selfølgelig avslag..:´(( Hva pokker skal jeg gjør?!?Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Krøpet til familien,eller hva?? Hva gjør en når en ikke har pengene,og ikke får lån,men samtidig MÅ betale!?? Alle vet jo hvordan staten er...!!! Huff...blir så deppa...graver meg snart ned...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Kan man ikke ordne en nedbetalingsavtale da? Tror du kan det. Men har de varslet om utlegg er det kanskje litt sent... Du skulle tatt tak i det før, og spurt familie om råd. Håper det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Hadde du ikke ventet så innmari lenge kunne du ha inngått en avtale med skatte"futen" i kommunen din.. Nå skulle regningene dine ha vært betalt 20. august og 20.september(hvis du ikke betaler den første den 20. august forfaller begge den datoen..), så du er jo sent ute, men ta en telefon i morgen, så kanskje det ordner seg med en nedbetlingsplan! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg spurte tidligere i år,men de svarte meg surt at jeg bare måtte ta opp lån,og at det ikke var mulighet for nedbetalingsavtale...:´( så jeg har prøvd for veldig lenge siden igrunn...De ville ha alle pengene med en gang..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Du sier du er arbeidsledig, men en hvilken som helst jobb vil jo gi bedre inntekt enn å ikke jobbe.. Hva med å kontakte lokale forretnigner/bensinstasjoner/sykehjem osv og se om du kan få deg jobb? Med inntekt er det også lettere å få lån..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Det var snodig... de lar jo alle andre få nedbetalingsavtale. Kanskje de misliker deg personlig da. Ingen kan si at en arbeidsledig skal ta opp lån. Du ville ikke fått lån uansett. Tror ikke du er helt ærlig her. Du har nok brakt det på deg selv. Du får selge eiendeler, eller noe...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Kan gå på nav og prate med rådgiver der, om tilstannen er "ille nok", men fortsatt ikke for ille, så har nav muligheter til å låne deg penger, og du får nedbetalings plan. Er virkerlig ikke mange som har fått med seg dette ser det ut til, var selv i noe lik siuasjon i fjord, kunne ikke ta meg jobb heller da jeg er ufør. Nav invilget pengene (18.000) og jeg tilbakebetaler hver månde nå. Når de setter opp nedbetalingen går de ut i fra din nåværende intekt, og finner en lønnsom nedbetaling for deg.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Tusen takk for svar! Var ikke så dum ide det siste svaret her! Om det ikke ordner seg på noe annet vis,er vel det den siste utveien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå