Gå til innhold

Er student og sliter med å få tid til og lese:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 barn som går i barnehage (2 og snart 5 år). Vi har innleveringer og gruppearbeid hele tiden, så nesten alle studietimer går med til å jobbe med det.Har lite/ingen innleveringer i ukene før eksamen heldigvis.

Når jeg har en studiedag (har kanskje 3 i mnd maks hvor det ikke er noe undervisning), må jeg ofte ta husarbeidet som har hopet seg opp før jeg får lest noe. Klarer ikke konsentrere meg om lesing i et rotehus.

Barna er i seng innen 19.30, men da er jeg så trøtt at jeg MÅ slappe av litt foran tv for å klare og yte mer. Så er det jo klesvask og oppvask og diverse, alltid noe. Trenger LITT tid på å slappe av også. Når jeg skal lese er jeg for trøtt til å konsentrere meg:/ Klage, klage..

Blir vel til at jeg må ta skikkelige skippertak før eksamen..

Hvordan gjør dere andre studenter med barn det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sitter på kvelden når barna er lagt. SLutt å syt!

Skrevet

Syter hvor mye jeg vil på et anonymforum..!

Skrevet

ha ha, så du tør ikke syte i andre forum? Det sier jo litt om hva du selv synes om innholdet i tråden din! dumma!!

Skrevet

ooh,bitch? jøss, det var jo også et barnslig ord å velge,men kan vel kanskje ikke forvente mer av deg,stakkars liten.

Skrevet

Du bare driter deg ut 14.58. Må du slenge dritt til andre for å føle deg bedre selv du da? Sier mer om deg det. Vet ikke hvem som er dum her nei..

Skrevet

Jeg vet ikke hvem som kommer med usaklige ord her jeg?!

Men det har du nok glemt alt, så dum som du er.. huff.. får virkelig håpe du kan få noe hjelp for du virker ikke helt normal..

Skrevet

La mannen ta barna og røm avsted til biblioteket. Der har de lesebåser.

Skrevet

har du ikke noen besteforeldre eller lignende som kan ta barna en helg eller er uke på ferie eller noe slik at du kan få kommet litt ajour? det er eneste måten jeg kommer meg gjennom studiehverdagen. klarer heller ikke lese mye om kvelden etter unga er i seng. etter en lang lang dag er hodet mitt kun til praktisk bruk, ikke noe som krever tenking. men vi er heldige og har besteforeldre som gjerne vil ha barna på besøk en helg i blant slik at jeg kan t igjen tapt arbeid.

Skrevet

Det måtte eventuelt vært en helg da, kunne jo spurt men mamma er selvsagt på ferie nå..

Har lesesaler på skolen, kan prøve å sitte litt lenger og la mannen ha barna av og til.

Skrevet

mine barn skal på en ukes ferie før eksamen lik at jeg kan konsentrere meg og få lest masse. du kan jo spørre moren din om det er mulig med noe tilsvarende. det må jo ikke være en uke,men bare noen ettermiddager hjelper jo. eller lage en avtale med mannen din at en dag i uka så har du langdag på skolen, så da må han hente barna og ta all jobben og så kan du lese/jobbe på lesesalen.

Skrevet

Har du mann? Eller andre som kan ha barna litt?

Jeg er nettopp ferdig med 3 års studie, har to barn. Men hadde nok ikke klart det uten mannen. Var strukturert, måtte lese på kveldstid og helger i ny og ne. Før eksamensperioder flyttet jeg hjem til mamma en ukes tid og leste til jeg ble grønn! Det funka! Masse bra karakterer og ny jobb :)

Skrevet

høres kjent ut, dette HI.. Jeg har mindre barn enn deg, og jeg også strever litt.. Mern før eksamen lar jeg husarbeid være husarbeid, sitter på lesesal utover ettermiddagen og overlater alt til mannen min.. Og faktisk kan det være bittelitt deilig å få være helt i fred, drikke god kaffe og nyte stillheten på en lesesal..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...