Gå til innhold

Er de minste barna mye ute i deres barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der hvor datteren min går er småbarnsavd. like mye ute som de store barna, altså de går ut 8.30-9.00 og er ute til lunch. Går inn og spiser/har samling, ut for å sove, og er ute resten av dagen. Har en formiddag inne i uka for drive formingsaktiviteter etc. Er kjempe fornøyd..mener at barn har kjempe godt av å være ute mest mulig, særlig i barnehager hvor det er magne barn og støynivået stort (og smittefaren hhehe..)

Men nå skal vi flytte til en annen by (neste høst riktignok) og lurer på om vi bare er ekstra heldig med personell som er glad i uteaktiviteter eller om det er vanlig å være så mye ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer vel også an på været.på min småbarnsavd så er vi ute så mye som været tillater det.Vi er alltid ute(så lenge det ikke er snøstorm/ iskaldt) på formiddagene,og er været greit så er vi ute også på ettermiddagen.

men det kommer vel desverre også an på personalet...

Skrevet

No veit eg ikkje heilt korleis det er på småbarnsavdelinga, for dei held til i eit anna bygg (med eigen uteplass), men eg synest av og til dei er litt lite ute på 3-6 år. Eller, det er ikkje alltid dei er ute før lunsj. Og når då lille (3 i november) sover halvannan time etter lunsj, så har plutseleg alle kome inn for å ete frukt før ho får kome seg ut. Men dei et jo frukt ute når det er ok vér, og er ute tidlegare på dagen og viss det er bra vér.

Eg jobbar på småbarnsavd. i ein annan bhg (familiebhg). Der går vi alltid ut ein gong mellom 9.30 og 10 (eter frukost kl 8.30 og har samlingsstund etterpå) og går inn igjen ca 11.30 for å ete lunsj. Etter lunsj skal mange sove, då har vi som regel rolege aktivitetar (leser, teiknar, leiker med modellerkitt, osv) for dei som ikkje skal sove. Om véret er bra (og ikkje alt regntøyet og støvlane er søkkvåte etter formiddagen) går vi ut igjen når ungane våknar kl 14/14.30, eter frukt ute ca kl 15 og er då som regel ute til ungane blir henta.

Er det veldig surt ute er det ikkje alltid vi går ut etter sovestunda.

Skrevet

Ute før og etter lunch. spiser gjerne 2 mat ute! Er ute uansett vær eller vind!! Det er bare å ha klær nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...