Tusenbein08<3skrukketroll2010 Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Har gått sykemeldt mer eller mindre hele svangerskapet. Har jobbet som assistent, frem til jeg i juli fikk autorisasjon som hjelpepleier. Hvor jeg da også skulle hatt en lønnsøkning. Lederen min informerte ikke om at dette ikke blir gjort når man går sykemeldt. Så jeg får fortsatt "assistent" lønn. Og får heller ikke etterbetalt før jeg begynner å jobbe igjen. Men i samme periode som jeg mottok autorisasjonen min var jeg delvis ute i jobb, kan jeg alikevel ikke få pengene mine? Det er snakk om en ganske stor sum også. Hvor lenge må jeg eventuelt jobbe for å ha rett til å få pengene mine? Er sykemeldt pga bekkenløsning og fikk idag beskjed om å ta det med ro, da jeg har mye mensmurringer og sterke kynnere og de er redde for en fortidlig fødsel. (Er 30 uker).
tigergutt<3 Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 hvis du får penger fra arb giver så tror jeg du har krav på økning, men nav beregner ut fra det inntektsskjemaet som du leverer ved første sykemelding. Hvis du jobber i komunen så har dere vel en tillitsvalgt som kan hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå