Gå til innhold

Hvor ofte går dere til kontroll hos lege/jordmor fremover?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 33+4, og var hos lege i dag, og fått time igjen om 1 mnd.

Jordmor har jeg fått time hos omtrent samtidig som lege.

Trenger jeg ikke mer oppfølging enn dette, eller bør jeg prøve å finne en annen jordmor som har en time til meg tro..

Noen som har erfaring med privat jordmor?

Trodde jeg skulle bli fulgt opp annenhver uke fremover jeg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt fulgt opp annen hver uke fra ca uke 30 og fra uke 37 skal jeg til kontroll hver uke. Men dette er da forskjell fra sted til sted. Ta kontakt med jordmorn og spør om å få en time før du skal ha kontroll hos lege, det er da ikke nødvendig å ha kontroll hos lege og jordmor samtidig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis graviditeten har gått som normalt og det ikke er noen ekstra grunn til bekymring, er det nok ikke nødvendig med tettere oppfølging. Jeg var hos lege da jeg var 32+1 og igjen da jeg var 35+6 uker på vei. Neste gang nå blir 38+1. Det som imidlertid er viktig er at du senker terskelen for når du ringer legen for råd til nærmere null. Hvis du bekymrer deg over babyen eller noe rart som skjer med kroppen er det mye bedre å ta ti telefoner (og legebesøk) for mye, en en for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i uke 32, og skal i uke 36. (er uke 35 nå) Etter kontrollen i uke 32 sa legen at jeg måtte ta kontakt hvis jeg lurte på noe, men ellers var det ikke nødvendig med kontroll før uke 36. Skulle kanskje ønske at det var litt oftere, merker at jeg bare utsetter spørsmål til neste kontroll, slik at det samler seg opp med "bekymringer". Regner vel med at det blir annenhver uke etter uke 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...