Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg aner ikke hva jeg skal velge, eller hva som lønner seg økonomisk og i forhold til fars permisjon og barnehageplass.. Termin tidlig i januar. Hva skal du velge ? - og hvorfor ?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Det lønner seg alltid å velge 100% permisjon og så ta to mnd ulønnet permisjon på slutten.. Dette står også på nav sine sider. MEN det krever at man er flink å sette av penger til de mnd med ulønnet permisjon, og at man er klar over at man må opparbeide nye sykepenge rettigheter når man begynner å jobbe...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Hvis du klarer å legge av litt hver måned så ta 100 prosent! Det tjener du på. Jeg jobbet i en 80 prosent stilling da jeg ble gravid. Så valgte jeg 80 % permisjon (fordi jeg er elendig til å spare ) og når jeg da mistet jobben under permisjonen så søkte jeg på dagpenger. Og da fikk jeg jo bare 60 % av 80 % av 80%, hvos du skjønner! Så for all del, ta 100% om du klarer spare!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 jeg regnet på dette sammen med lønningsansvarlig hos oss.. og ja, du får mer penger utbetalt i løpet av permisjonen hvis du tar 100% lønn i 46 uker. Men, skal du da ha to måneder ulønnet permisjon etterpå, så taper du feriepenger - og i hvert fall med min lønn så gikk det opp i opp.. Så jeg valgte 80% lønn og 56 uker permisjon!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Det stemmer vel ikke, du får jo ikke feriepenger for mer enn de første 14-16 ukene av permisjon uansett.?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Jo, vi som jobber i bedrifter der det er arbeidsgiver som utbetaler permisjonspengene, vi får feriepenger beregnet utifra hele året. Så endel av oss taper på å ha 2 mnd ulønnet perm.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Ja sånn ja, dere får feriepenger siden det utbetales fra arbeidsgiver og ikke direkte fra nav. Da er jeg med. Det gjelder ikke for de som får utbetalt rett fra nav.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Ja, vi regnet også ut på min arbeidsplass, der også gikk det opp i opp. Så det kommer vel rett og slett an på om det er arbeidsgiver eller nav som utbetaler pengene til deg. Så lenge det går opp i opp er det jo mye bedre å få penger alle 12 månedene da. Så slipper man å tenke på sparing. Synes ihvertfall jeg da
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #9 Skrevet 7. oktober 2010 14.18- hva tjener du, hvor mye har du ca i feriepenger, og hvordan regnet dere dette ut? Får utbetalt av arbeidsgiver jeg også, og lurer på å ta 80% neste gang.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 hvordan vet jeg om jeg får utbetalt fra nav eller arbeidsgiver ?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #12 Skrevet 7. oktober 2010 hei igjen, 14:18 her Jeg tjener 450.000 i året Og jeg er helt enig med den som sa over her at hvis det går opp i opp, så er det like greit å få 80% utbetalt og så slippe å tenke på å sette av penger hver måned til de 2 månedene med ulønnet permisjon. I tillegg slipper man å søke og ordne med ulønnet permisjon.. alt jeg kan slippe å gjøre tas i mot med takk her i hvert fall hehe Men det stemmer nok at situasjonen kan bli annerledes for de som får permisjonspengene utbetalt av NAV. Dette må man vel nesten bare spørre arbeidsgiver om tenker jeg.. jeg får det i hvert fall utbetalt fra arbeidsgiver, som selv søker refusjon fra NAV. Veldig greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå