mor til to søte Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har en baby på snart to uker, pappan gjør ingenting om natta, . Er det da greit at han tar seg en hel dag i senga, står opp kl 15.30 og går å legger seg igjen kl 19... ? Sier han har vondt i hodet... Også er det jeg som er vanskelig som ikke forstår at han er veldig syk....
*MariDuBedårer* Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg hadde aldri godtatt det. ikke rart han har vondt i huet, så mye som han har sovet. Sett foten ned.
Strandloppa og lillebror Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Hehe, du må nok sette ned foten ja. Jeg hadde aldri i livet finni meg i det. Man er da 2 om babyen, så han får ta sin del. Du er sikkert veldig sliten som er oppe med baby om natta. Nei, man må dele på jobben. Det er slitsomt med baby i hus.
lille sprelle Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Han trenger opplæring! Det kan jo selvsagt hende han er lat, men.... jeg synes jeg har sett det der i så mange forhold mellom to oppegående mennesker som får barn. Mammaen tar alt og pappaen står litt tafatt på sidelinja... Gjør det klart at du kan like lite om dette som han. Diskuter med ham om hvordan dere bør gjøre ting. OG ikke kritiser ham om han gjør noe annerledes enn deg, så lenge det ikke skader ungen! Lykke til!
Bubba75 Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Spørs jo om det er gjennomgående eller at det var en engangsting. Jeg har migrene, og da hender det at jeg tilbringer hele dagen i senga. I går hadde jeg vondt i hodet på morgenen men dro på jobb. Det endte med at jeg var helt vekk på ettermiddagen. Lå på soverommet i mørket og kastet opp. Har man migrene er det faktisk ikke mulig å ta seg sammen. Vet ikke om det er hans problem da...?
millie+2klumper Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 jeg spør om det samme. Er det et engangstilfelle? Eller skjer d regelmessig? Var hans slik før dere fikk barn og?
Gjest Filifjonka Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Er pappaen hjemme med permisjon eller av annen grunn, eller er han i jobb? Her i huset var det sånn at den som hadde permisjon måtte opp om natta, mens den som skulle på jobb fikk sove. Den som har permisjon har tross alt muligheten til å legge seg litt nedpå om dagen når babyen sover. Og angående hodepinen, det kan altså godt hende at han bare er fryktelig syk i viljen sin, men det også hende at han har sånn hodepine at han er bortimot invalidisert. Jeg har en venninne som har migrene, og hun har ikke sjans til å gjøre noe som helst når hun får anfall. Det er umulig for oss å svare på om han er syk "nok".
Gjest Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Du er i din fulle rett til en "hodepinedag" i sengen i ny og ne du også.. la han ta seg av babyen, så skjønner han hvor krevende det egentlig er..
Gjest Skrevet 7. oktober 2010 #9 Skrevet 7. oktober 2010 Å dæsken.... Han der kan være glad for at'n ikke bor i mitt hus.... Han har da vel vært med på å lage den babyen, så da må han vel være med på jobben med babyen også...
~sjiraff~ Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 Er det vanlig oppførsel fra hans side da? For meg er det rart at en pappa som er i jobb (antar det her) skal bidra på natterstid så lenge ungen ikke har noen spesielle behov. Og hodepine kan alle få en gang i blant. Så hvis dette er ett engangs tilfelle skjønner jeg ikke hva du reagerer på.
Gjest happy mom:) Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 Hvis han sover til 15 om dagen er han vel hjemme fra jobb da? Jeg hadde ALDRI godtatt det..hvis jeg hadde tatt nettene så skulle han fint fått tatt hele dagen hvis vi begge var hjemme! Det er normalt å dele på ting
Gjest ->>- Skrevet 7. oktober 2010 #12 Skrevet 7. oktober 2010 Det er vel egentlig ganske umulig for noen her å vurdere hvorvidt mannen var syk eller ikke. Om du har en partner som er kapabel til å ta hånd om et barn og du selv er syk, synes jeg det er helt ok å tilbringe dagen i sengen. Om du er en lat sopp av en klassisk dib-partner som gjør det av ren latskap er det selvsagt ikke ok. Mellomtingen er om man f.eks har en depresjon e.l., som ofte er tilfelle hos voksne med behov for å sove hele dagen.
Hufsla Skrevet 7. oktober 2010 #13 Skrevet 7. oktober 2010 hvis mannen er våken kun 3,5 timer i døgnet ville jeg tro at han var alvorlig syk, og fått han til legen fort som fy. Det er ikke normalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå