Gå til innhold

Å være forkjølet =syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange syter og skriver "synd på meg " statuser på fb, "Er forkjølet ssååå syk"

Trodde ikke man var syk om man var forkjølet jeg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på forkjølelsen spør du meg. Noen forkjølelser merker man omtrent ikke, og noen føler man seg rett og slett elendig av (uten at det er snakk om influensa, som mange forveksler en hard forkjølelse med).

Skrevet

folk er vel forkjøla på forskjellige måter? jeg er forkjøla og føler meg ikke nødvendigvis veldig syk, men jeg hoster så vanvittig at jeg valgte å ikke gå på jobb i dag. bare skyt meg, men det hadde vært veldig forstyrrende for alle andre hvis jeg skulle sitte og hoste på jobb hele dagen. derfor jobber jeg heller litt hjemmefra.

altså alt er relativt, noen føler seg vel sykere enn andre og noen er vel hardere angrepet enn andre.

Skrevet

Kommer an på mener nå jeg. Jeg har slitt med bihulene nå en uke, uten å mene at jeg er syk selv om jeg har vært veldig tett og hatt vondt... Men nå har jeg fått feber i tillegg, og da mener jeg at jeg er syk selv om jeg er forkjølet... Er mange grader av det å være forkjølet...

Skrevet

Man kan da ha både høy feber og føle seg elendig med en forkjølelse.. Så ja, man kan være syk:)

Synes det er verre med de som har "influensa" 5 ganger i året;) Og så er det en vanlig forkjølelse...

Når det gjelder å holde seg hjemme fra jobb, så kommer det jo an på jobben. Hadde jeg hatt eget kontor og kunne lukke døra, ville jeg tålt mye før jeg ble hjemme. Men jeg er sykepleier og jobber med svært syke pasienter. Så må enten holde meg unna da, eller hjemme...

Skrevet

vel, jeg har holdt senga i over en uke nå. Måtte levere i barnehagen i går og sov i 3timer etterpå. Ja jeg er bare forkjøla, men jeg er likevel sjuk selvom det forhåpentligvis ikke varer så lenge til!

Skrevet

Nei, man er ikke syk om man er forkjølet. Det er jaggu ikke mange jobbene man ikke kan dra på om man er tett i nesa. Ja, uggent og slitsomt, men syk? Nope! Folk kaster forøvrig rundt seg med influensabegrepet også. Man har ikke influensa med mindre man er sengeliggende. Jeg skjønte i alle fall at jeg aldri hadde hatt influensa før jeg plutselig fikk det og var sengeliggende i en uke. DA er man sjuk!

Skrevet

er man tett i nesa og litt sår i halsen kan man vel knapt regnes som syk..., men man kan faktisk bli såpass dårlig at man får feber, sterk hodepine og både hoste og nyerier av en vanlig forkjølelse - da er man definitivt syk etter min mening!!!

Skrevet

hvis man på jobb er en reel smittefare for andre syke mennesker som kan bli dårlige av smitte fra meg, da må jeg pent holde meg hjemme selv om jeg ikke er sengeliggende sjøl.

Skrevet

Jeg er hjemme og er forkjøla i dag, og jeg er absolutt syk. Jeg hadde 38,5 til morran i dag, har dundrende hodepine, nesa renner i ett kjør og halsen er sår. Jeg har ingenting å gjøre på jobb i denne tilstanden, og hadde noen av mine ansatte kommet på jobb sånn så hadde jeg sendt dem hjem. Det er ingen grunn til å komme sjuk og spre virusene sine bare for å kunne skryte av at man aldri "skofter" jobben.

Skrevet

Det der er bare tull.

Forkjølelse kommer i mange varianter. I noen få sjeldne tilfeller kan det til og med være dødlig om man er svekket fra før. Selv om det som regel er en mild sykdom kan man noen ganger bli skikkelig dårlig. Jeg selv har lett for å få feber og har flere ganger hat over 40 i temperatur pga forkjølelse. Jeg kan love deg at da føler man seg syk.

Jeg hadde også svineinfluensa (påvist) i fjor, men det var bare lommerusk i forhold til en skikkelig forkjølelse. Influensa trenger ikke være så ille det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...