Gå til innhold

Mamma og søsteren snakker stygt om "alle"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både mamma og søsteren min er ekstreme til å baksnakke folk. De sier hva de tenker uten filter. Og jeg synes det er utrolig slitsomt! Det blir så negativt!

Som regel diskuterer de folk jeg ikke kjenner så godt og da ignorerer jeg de. Men de gjør det også om svigerfamilien min, og det synes jeg er vanskeligere å takle.

Vi har til nå brukt å feire jul annenhvert år hos de respektive familiene. Men denne jula nå er jeg høygravid (og er lite frista til å reise 40mil) og det er svigers "tur". Derfor foreslo de at vi skulle feire jul hos oss isteden. De kommer da opp til oss og feirer jul (de blir fire som kommer). Og mamma blir kjempe sur! -"Dere kunne jo fått en rolig jul og kost dere bare dere tre, så kommer de å trenger seg på! bla bla bla"

- Vi har stort hus, og jeg er så heldig å ha verdens mest hjelpsomme svigerfamilie! Jeg veit at de vil ta seg av både hus, unge og hund om jeg ikke orker selv (og jeg synes det er helt ok!).

Sikkert bare gravid og ekstra følsom, men blir lei meg når mamma/søsteren min hele tiden skal snakke stygt om mennesker jeg er glad i!

Noen tips til å få de til å slutte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hjelper ikke klage her! fortell hva du føler til de!

Skrevet

hm,daså! jeg har en svigermor som er sånn. Hun snakker stygt og nedlatende om alle hele tiden. til tross for at hun IKKE HAR NOEN VENNER SELV! tror i hennes tilfelle at hun snakker dritt om andre for å føle seg bedre selv...

vanskelig det der.. når hun snakker dritt, så gidder jeg ikke se på hun engang,jeg tar frem et blad eller går ut av rommet! prøv det du å =)

Skrevet

Ta godt vare på den flotte svigerfamilien din og kanske bruk mindre tid på moren og søsteren din? De høres jo ut som temmelig ressurssvake begge to...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...