Gå til innhold

VIKTIG ang å ikke ha tepper foran vogna...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett og slett sunn fornuft for oppegående foreldre.....

Skrevet

Har aldri skjønt poenget med å dekke til barnevogna med tepper og pledd

Skrevet

HI.

Enig med deg i det, men det er jo så mange som har tjukke pledd foran hele åpningen...

Skrevet

jeg skal IKKE dekke til vogna til ungen min!! synes det ser så stygt ut og sku tru ungen ikke får luft.

Skrevet

Jeg kan bare ikke skjønne hvordan folk selv ikke skjønner at det er lite smart å dekke til hele åpningen med et teppe, tykt eller ikke tykt - like lite bra begge deler.

Det er jo der frisk luft kommer inn....hvorfor er det så inmari komplisert for folk å skjønne at hvis man legger noe foran åpningen så kommer ikke luften ned til barnet?

Skrevet

Her en dag kom ei ung jente med en vogn tildekket med et kjempe tykt teppe(sikkert 2cm tykt, og dekket ALT av lufttilgang). Guttungen på 2 sier, "mamma se baby!" hvorpå jeg sier noe slikt som at "jeg tror ikke det er noe baby der, for vogna er så godt innpakket".

-Jenta gikk først til papir resirkuleringa, før jeg så hun begynte å gå fram og tilbake langs kvartalet i ca 15min.. -Om jenta hørte hva jeg sa til gutten skjønte hun det tydeligvis ikke...

Skrevet

Endelig kommer de med en klar anbefaling ang dette.

Alt for mange som gjør det, og de må ha det sort på hvitt fra en pålitelig kilde for å slutte med det. Det ser man gjentate ganger i alle debattene ang dette her inne. Bortforklarer og finner alle slags grunner for å legalisere at de gjør det.

Skrevet

Finnes mange stygge, dumme, upraktiske moter er ute ..... men å dekke til lufttilførsel for en baby er vel det dummeste og farligste jeg har sett!

Og det skumleste er at folk ikke skjønner det? Når de står og legger et teppe over åpningen til vogna...skjønner de virkelig ikke da at det ikke kommer frisk luft ned der?

Skrevet

Dersom man er redd for at noe skal kravle inn til babyen, så finnes det noe rart, men ganske så fiffig, som heter MYGGNETT !!

(og bruk IKKE unnskyldningen "babyen min sover ikke når det er for lyst" BULLSHIT !! Babyer sover overalt. Rimelig skyggefullt er det oxo inne i en vogn. Har babyen din "problemer" med lys, så er det fordi DU som mor alltid har sørget for mørke...)

Skrevet

Skulle hente gutten på 13 mnd i bhg forrige uke, og da så jeg et tjukt fleecepledd henge over vogna hans, etter han hadde sovet der. Det samme gjaldt alle de andre vognene som stod der også. Skulle tro de hadde bedre rutiner på slikt i barnehagene, så mye snakk som det har vært om dette... Har sett det henge pledd på de andre vognene tidligere, men trodde det var foreldrenes valg. Ble skikkelig irritert, gutten har alltid sovnet som en stein nedi vogna uten teppe over, så hvorfor de absolutt skulle tette igjen nå, skjønner jeg ikke. Men sa nå ifra, så håper jeg slipper å se oppleve det igjen...

Skrevet

JEG har fått stoppet det i en barnehage *stolt* :)

Venninna mi jobber i barnehage hvor de har dekket til alle vognene lenge og med min innflytelse har de nå stoppet :)

En gang så jeg inne på kjøpesenter ei som hadde et tykt fleecepledd brettet dobbelt og festet med klyper. Da var det like før jeg gikk å sa fra altså. Hadde jeg bare vært så tøff. Hun var utenlandsk, og må innrømme at jeg syns flere av de har teppe over.

Skrevet

ja, ikke sant. gjør dette også til en "utlendinger er alltid værst" debatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...