Gå til innhold

låst bekken!!!!????


tvilling85

Anbefalte innlegg

Jeg har smerte i korsryggen som stråler ned i høyre ben når jeg går. Går til Osteopat som fant ut at jeg har et låst bekken!? Som jeg har forstått det så vil ikke bekkenet mitt løsne som det normalt skal!!

 

Noen andre som har erfaring med det? Erfaring med andre ting man kan gjøre med det?

 

Har lest at et låst bekken kan føre til komplikasjoner under fødsel... og det vil jeg ikke ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Låst bekken høres rart ut. Kan det ha vært bekkelåsning osteopaten mente? Er dette en fagperson som har greie på bekkenproblemer?

 

Du kan lese om bekkenlåsning f.eks her:

http://www.ryenklinikken.no/article.aspx?cat=1193&id=3297&mid=3297

 

Jeg hadde bekkenlåsning i forrige svangerskap. Gikk da til kiropraktor. Han sa det er mye lettere å behandle bekkenlåsning enn bekkenløsning. Jeg gikk til mange behandlinger og fikk mye hjelp. På slutten kjente jeg ikke så mye til disse problemene.

 

Kanskje du heller skal prøve å gå til kiropraktor?

Har du hatt disse smertene lenge, er det noe som vedvarer?

Jeg mener denne låsningen skal være mulig å løse opp, slik at du slipper smerter og ikke trenger å bekymre deg for fødselen av den grunn.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Ja det er bekkenlåsning!!

Jeg har vært til en del beh allerede, men føler ikke at det hjelper så mye!! Smertene er der enda!!

 

Jeg har hatt smertene i ca 1 år så en stund før jeg ble gravid, ble henvist til fysio, men det var bare tull!!

 

Kanskje jeg må prøve kiropraktor også :)

 

Smertene kommer med engang jeg beveger meg, går tur ol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du bør prøve en annen behandler. Den du går til kan være dyktig nok, men de kan forskjellige ting og klarer ikke hjelpe alle like godt. Det er i alle fall min erfaring, har en som hjelper meg med bekken, en annen med nakke..

 

Kiropraktorer er i alle fall kjent for å kunne hjelpe med bekkenlåsning, jeg har som sagt gode erfaringer og har hørt og lest om flere. De løser opp spenninger eller låsninger ved å trykke på ømme punkter og knekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS, du trenger ikke gå til så mange behandlinger hos den samme hvis det ikke hjelper. Da er det bedre å bytte. Du får fort en følelse av om det hjelper, etter 2-3 ganger hos kiropraktor vil jeg tro. Spør også hvor fort du kan forvente å kjenne bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...