Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Satt med venne gjengen i går å diskuterte barneoppdragelse. Da kom det frem at ett vennepar av samboeren min og meg knipser sin sønn på 1 år, når han gjør noe han ikke får lov til. De fortalte også at de knipser hardere for hver gang, helt til han "hører". Jeg ble litt satt ut, så sa ingenting da. Dessuten så er opprdagelsen av barn ett veldig sårt tema. Ett par venninner av meg, som også var der, reagerte kraftig på dette etterpå. De kom til meg å sa at dette var svært ille og at det ikke er lov til å knipse barna sine. Hun ene vurdterte faktisk å koble inn barnevernet. Så her her mitt spm. skal jeg ta det opp med venneparet vårt? Er det virkelig så alvorlig at det kommer under barnemishandling? Jeg syntes det er alt for drøyt å koble inn barnevernet, de er utrolige gode foreldre ellers.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Her syns jeg det blir altfor drøyt å overhodet tenke på barnevernet i denne sammenhengen. Jeg syns ikke det er greit å knipse, min søster gjør dette med sitt barn, men det får være hennes sak. Hadde hun slått eller lignende, hadde det selvfølgelig vært en helt annen sak. Det er fint at man bryr seg, men det finnes grenser. Jeg reagerer på at venneparet kom til deg etterpå, istedet for å si det rett til de mens dere pratet om det. Det er lov å si sin mening, og de (og du) kunne sagt det rett til dem.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg jobber i barnevernet. Det er ikke lov etter Norsk lov å knipse et barn så det kan i verste fall gi straff... Dersom dette ellers er oppegående mennesker ville jeg satt meg ned og tatt en prat med dem. Forklart at det er delte meninger rundt dette med bruk av knipsing osv, men at det faktisk ikke er lov etter norges lover, og at helsepersonell etter ny lov er pliktig til å anmelde dette dersom de vet.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg syntes også det blir drøyt med barnevernet. Det at vi ikke sa noe med en gang, er at jeg ble litt satt ut. Klarte ikke å si noe på det der og da. Venninnene mine kjenner ikke det venneparet vårt, det var førstegang de møttes. Takk for svar fra deg som jobber i barnevernet. Vi får nok ta en prat med dem. HI
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Før var det egentlig ganske vanlig å knipse....ikke at det gjør saken mer rett av den grunn. Men kanskje foreldrene her er oppdratt slik selv. Ville nok nevnt i en sammenheng med vedkommende om at du har tenkt mye på denne knipsingen. Og at du faktisk reagerte litt. Si at du ikke synst at slikt er greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå