nihza Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Trenger noen priser her fra dere som har brukt barnevakt!! I morgen kveld skal jeg og kjæresten på innflytningsfest, og for første gang skal vi ha barnevakt som ikke er familie/venner, og da altså betale for barnevakt for første gang. Problemet er at jeg har ingen aning på hva det er vanlig å betale for barnevakt nå for tiden. Har jo selvsagt tenkt på å spørre barnevakta hva hun forventer å få , men syns det er greit å ha noen pekepinner på hva jeg kan forvente med på forhånd. Jeg har to gutter på 9 år og 5 år (om 3 uker). Vi skal legge minstemann og ha størstemann klar for senga før vi drar. Vi er 5 min gåtur hjemmefra, slik at om det skulle være noe kan vi være hjemme igjen på kort tid. Vi kommer hjem om natta, så barnevakta skal ikke ligge over. Barnevakta er datter til en venninde av guttenes mormor, hun er 17 år. Hun har fått lov til å ha med seg kjæresten sin, og vi har tenkt å kjøpe inn litt snacks og brus de kan kose seg med. Ut fra disse opplysningene, hva er vanlig å betale?? Betaler vi per time, eller en samlepris???
nihza Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #2 Skrevet 7. oktober 2010 Dytter denne oppover, trenger hjelp!!!
*MariDuBedårer* Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 40 kroner timen er vanlig her. Men uansett gir en ikke under hundre kroner. (En gir foreksempel en hundrelapp, selv om en bare har hatt barnevakt i halvannen time)
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Det kommer vel litt an på hvor lenge dere er. Synes jeg. Vi har en avtale der min barnevakt (på 15 år) får 200 kr når jeg er på kveldsskole. Hun sitter fra 16.30 til 20.30. Legger begge mine barn. Om jeg en dag kommer hjem kl.19, får hun likevel 200kr. Jeg tenker kanskje 4 timer, 250-300 kr. 6 timer, 400 kr. Hadde nok ikke gitt mer. Så masse arbeid er det vel ikke å legge en på 9 år og passe 2 stk som sover!? Men du trenger kanskje pass en annen gang også hehe =) Det hadde jeg gitt. Men det er visst store forskjeller her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå