Gå til innhold

blir man mere happy av lykkepiller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man er helt nede..skjønner ikke hvordan det kan hjelpe men

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke si at man blir mer happy av lykkepiller, men dersom du er veldig langt nede, vil disse pille hjelpe deg litt opp og holde deg stabil. Mitt problem med anti depressiva kom når jeg hadde gått på de en stund, for jeg var ikke lenger dypt ulykkelig men ble en slags zombie. Jeg følte ingen stor glede over noe, selv om jeg ikke var depressiv. For meg var det ikke værdt det i lengden, så kuttet de ut. Men de var til god hjelp i begynnelsen når jeg var skikkelig langt nede, eller hadde jeg nok ikke sittet her i dag.

Skrevet

Ofte vil vel "lykkepiller" være mer dempende på følelser og gjerne alle følelser. Okay, så blir du ikke super deppa, men du mister også ofte muligheten til å bli superglad.

...slik har jeg i allefall blitt fortalt av to som har gått på det. Er sikkert også store variasjoner fra merker og dosering.

Skrevet

ok,har hørt man blir sløv ac de..jeg vet ikke hva jeg sjkaal gjøre..er ulykkelig..netopp tatt en abort,og er ulykkelig..i går var jeg ikke langt unda før jeg ville ha slutt på hele livet..aldri prøvd sånn medisin,men har vært deprimert lenge.jeg er en stor fare for meg selv,på en måtre:(

Skrevet

Jeg ble hvertfall ikke "happy" av lykkepillene mine. Gikk greit nok i 3 månder, så stupte jeg brått, endte så langt nede at jeg prøvde å ta mitt eget liv, dette var totalt skremende for meg, da jeg ALDRI i livet ville vurdert noe slikt en gang! Legen sa det var "bi efekt" på pillene, og ville sette meg på noen andre, men da takket jeg blangt nei!

Dette er jeg sjelsglad for i dag, aldri hatt et så fint liv, har vært 7 lange år med hard kamp ut av deprisjoner og angst, men i dag lever jeg et fantastisk liv! Om jeg skulle ende i samme problem igjen, ville jeg nok aldri godta å bli satt på medikamenter!

Skrevet

Det er de gamle typene anti depresiva en ble sløv av, ikke de som er forholdsvis nye på markedet. Jeg tror jeg hadde gått og tatt en prat med legen min om situasjonen din og fått litt hjelp, piller kan være en god hjelp dersom alt føles elendig. Håper du får god oppfølging og husk; Du skal ikke trenge å måtte føle deg så nedenfor at du ikke ser en utvei, dette er bare midlertidig og går over!

Klem til deg :)

Skrevet

Antidepresiva fungerer forskjellig på oss. Jeg slet en periode mye med livet og legen anbefalte meg medisiner sammen med psykolog hjelp. Psykolog var ikke noe for meg. Jeg gikk der hver uke i ett år men følte aldri jeg ble "bedre". De medisinene jeg fikk brukes ikke lengre da de hadde en bivirkning som ikke er ønskelig. Jeg reagerte med sinne hver gang jeg ble lei meg og jeg som ellers er rolig kjente ikke meg selv igjen. Jeg fikk ett annet merke og jeg må inrømme at følelsen av å være litt likegyldig er bedre enn å være konstant lei seg. Medisinene er ment til å brukes i en periode.

Når det er sagt så kom jeg meg igjennom det verste med medisiner osv, men jeg tror det viktigste er å finne noe som kan glede og få tankene på andre ting. Jeg løper 1 time med musikk ute i skogen hver eneste morgen. Jeg liker ikke å trene men disse turene er jeg avhengig av for å fungere i hverdagen. Frisk luft, fysisk aktivitet og tankene på helt andre ting gjør underverker. Ofte finner jeg ting på turene som jeg fester tankene på de triste dagene istedenfor de triste tingene. Jeg unngår også negative mennesker og steder som får fram de dårlige sidene i meg.

Lykkt til. Håper du finner ut av ting. Husk at det er mange som har hatt det vondt og som har kommet seg i gjennom det eller lært seg å leve med det. Det er ikke alt som "går over" og da må man finne en måte å leve med det. Lykkepiller som du kaller det er ikke farlig over kort tid for å komme seg litt ovenpå men kanskje bra for mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...