Gå til innhold

Kan min baby på 7 mnd spise pannekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en oppskrift hvor man koker opp havregryn og vann, blander i ett egg og litt mel. Steker disse, og det blir kjempegode havregrøtlapper. Eldstemann her i huset er så glad i disse lappene, og tenkte kanskje babyen kan få spise litt av disse også?! Det er jo ikke noe sukker i dem. Men er det noe med at babyer ikke skal ha egg? og ikke stekt mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye som går... Men noen er redde for at babyen spiser gluten.

Skrevet

Men det er jo bare bittelitt mel da.. Det får de jo i seg gjennom brød uansett?!

Skrevet

Gluten er de jo som ofte introdusert til gjennom grøt allerede. Dette med egg er folk ganske uenige i. Noen sier at du skal vente til barnet er 1 år før det får egg,mens andre igjen mener det går greit. Helsesøster her sa at jeg kunne bare prøve å gi jenta mi egg,men nå er hun 10 mnd da. Men skulle jo tro at det gikk greit når det er del av en oppskrift,det er jo ikke sånn at du skal gi han bare et egg liksom..

Kan du legge ut oppskrift på de lappene? Høres gode ut! :-)

Skrevet

jeg tror nok det går fint mtp på gluten. han får jo sikkert grøt med gluten tenker jeg. men vær litt obs på egg da hvis det er første gangen han får noe med det.

Skrevet

har du forresten lyst å dele den oppskriften? fikk lyst på det selv hehe

Skrevet

jeg tenker også sånn at det er jo ikke som at jeg gir han et helt egg. I oppskriften er det 1 egg, og det er jo ikke snakk om at han skal spise så mye, men bare smake litt. Så blir jo ikke mye egg han får i seg..

Oppskrift på havregrøtlapper:

1 dl havregryn

2 dl vann

1 egg

1 ss mel

Kok opp havregryn og vann til grøt. Bland i egget og melet. Stekes i stekepanne.

De er kjempegode, veldig enkle å lage og er da ikke så fælt usunne heller. Pleier å ha i litt kardemomme eller kanel for å få litt mer smak på de. Eldstemann pleier å spise de med litt blåbærsyltetøy. Han elsker det.

Skrevet

Vi vill også ha oppskriften!=) Min lille er også 7 mnd...

Skrevet

Oppskriften ligger litt lenger opp her nå :)

Men hva kan skje med tanke på eggallergi da? Hvis han skulle reagere på det?

Skrevet

Gluten er de jo som ofte introdusert til gjennom grøt allerede. Dette med egg er folk ganske uenige i. Noen sier at du skal vente til barnet er 1 år før det får egg,mens andre igjen mener det går greit. Helsesøster her sa at jeg kunne bare prøve å gi jenta mi egg,men nå er hun 10 mnd da. Men skulle jo tro at det gikk greit når det er del av en oppskrift,det er jo ikke sånn at du skal gi han bare et egg liksom..

Kan du legge ut oppskrift på de lappene? Høres gode ut! :-)

Skrevet

Synes det er mye hysteri ang allergi. De aller fleste tåler egg. Hadde nok vært forsiktig dersom det var mye allergi i familien, men ellers ville jeg latt han få..

Min minste fikk egg tidlig, sikkert bare 6-7 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...