Gå til innhold

Hvilket nr 2 barnesete anbefaler dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvorfor?

Gutten min er snart 1 år, og vi må kjøpe nytt sete.

Er så mange forskjellige å velge mellom.

Vi har en 2008 mod VW touran.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi valgte Akta Graco Cosmic Comfort... Veldig fornøyd med det og 3-åringen vår sitter fortsatt veldig godt i det i Caravellen... I Passaten ble det etter hvert dårlig plass til beina og det ble fryktelig vanskelig å få på beltet. Men Touranen har jo en god del bedre plass enn en Passat så der får nok gutten din mer enn god nok plass i lang tid:) Lykke til med valget! Er en jungel, alle disse bilstolene;)

Skrevet

Vi valgte BeSafe Izi Combi X1 isofix. Godt fornøyd:-) har det både i den store og den lille bilen vår...og det er jo litt trangt i begge (selv i den store bilen)..men har inntrykk av at alle setene tar litt plass....spesielt når det er bakovervendt isofix...

Skrevet

Veldig fornøyd med Britax MultiTech.

Skrevet

Vi har leid Besafe If Izi Kid fra if. Er vel det eneste setet som er kontruert for bakovervendt stilling? Godt fornøyd med det, egentlig. Eneste er at det er veldig dårlig sovesete, vi får det ihvertfall ikke bakover så hodet detter framover. Bruker også et framovervendt fra Recaro, det kan stilles attover og er et godt sovesete med god støtte for hode/nakke...

Skrevet

Nesten alle bilstoler solgt i Norge kan brukes bakovervendt. Finnes noen få forovervendte, og noen som kan brukes begge veier. Multitech som vi har kan brukes begge veier, men vi bruker den selvsagt kun bakovervendt. :-)

Skrevet

Jeg ville valgt HTS Izi Combi, synes dette er et veldig godt sete og med den nye X3 modellen har man en god hodestøtte som gjør at setet er godt og trygt for barnet å bruke selv når det begynner å bli stort. Man har også muligheten til å få justert det litt i forhold til beinplass, vi fikk vårt justert slik at han kunne sitte ordentlig med beina sine, dog da med setet i midten. Når det gjelder å sove i dette setet er ikke det noe problem, det har KUN med monteringen av stolen å gjøre, så hvis barnet ditt bikker med hodet når det sover i izi kid hadde jeg dratt til noen som virkelig kan bilstoler å fått det montert =) Izi kid er den eneste modellen HTS har som kun kan brukes bakovervendt, men synes det er greit å ha muligheten til å snu jeg da selv om vi kun brukte vårt bakovervendt.

Skrevet

Vi har britax multi tech og er veldig fornøygd med det.

Sikkert, lett å montere og lett i bruk, og ungen sitter godt.

Detviktigste er nok at du prøver stolene i bilen før du kjøper. Hjelper ikke om du kjøper verdens sikreste bilstol om det ikke passer i din bil :)

Skrevet

Britax Multitec av den grunn at det er det eneste vi fant som kan brukes helt opp til 25kg bakovervendt (ikke bare 18kg). Vi er ikke så veldig høye i familien, så har håp om å ha barna bakovervendt minst 4 år, gjerne lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...