Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Er man egentlig sikret et sted og bo i flere år da?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Spørs hva det står i kontrakten det. Jeg har leid samme leiligheten i 3 år nå og har planer om å bo her i 3 år til. Kontrakten sier at jeg kan kun sies opp dersom jeg bryter reglene(manglede betaling, store ødeleggelser osv) 'Veldig greit å finne seg et sted man ikke må flytte fra 1-2 år etterpå. Men de aller fleste huseiere er jo ute etter å finne langtidsleiere som betaler til tiden og er stabile. Noen ønsker kun å leie ut for 1 år om gangen og det er utrygt. Spesielt når du har barn, nytter ikke å drive å flytte hvert år heller. Så finn deg en leilighet som skal utleies i noen år
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Vi leide et hus som skulle leies ut i 3 år, men etter 1 1/2 år fant eieren ut at han skulle selge huset så da måtte vi ut...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 21:59 : Salg er ingen gyldig grunn til å kaste ut leieboere. Har man leieboere så følger de med på kjøpet
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Ja, men de ney kan si deg opp pm de skal bruke huset selv osv.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Stemmer ikke alltid. Husker ikke helt reglene men i noen salg kan man med loven i hånd kaste ut leieboer. Man kan også kaste de ut fordi man skal pusse opp e.l.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Som sagt dette må være nedskrevet i kontraken for at det skal være gyldig.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Vi leide jo hele huset, og de som skulle kjøpe skulle jo selvfølgelig bo der selv.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Nei, det er regulert av husleieloven om det ikke står i kontrakten. Man KAN kaste ut noen fordi man skal pusse opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå