Gå til innhold

Om man leier privat leilighet;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man egentlig sikret et sted og bo i flere år da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hva det står i kontrakten det. Jeg har leid samme leiligheten i 3 år nå og har planer om å bo her i 3 år til. Kontrakten sier at jeg kan kun sies opp dersom jeg bryter reglene(manglede betaling, store ødeleggelser osv) 'Veldig greit å finne seg et sted man ikke må flytte fra 1-2 år etterpå. Men de aller fleste huseiere er jo ute etter å finne langtidsleiere som betaler til tiden og er stabile.

Noen ønsker kun å leie ut for 1 år om gangen og det er utrygt. Spesielt når du har barn, nytter ikke å drive å flytte hvert år heller.

Så finn deg en leilighet som skal utleies i noen år :)

Skrevet

Vi leide et hus som skulle leies ut i 3 år, men etter 1 1/2 år fant eieren ut at han skulle selge huset så da måtte vi ut...

Skrevet

21:59 : Salg er ingen gyldig grunn til å kaste ut leieboere. Har man leieboere så følger de med på kjøpet

Skrevet

Ja, men de ney kan si deg opp pm de skal bruke huset selv osv.

Skrevet

Stemmer ikke alltid. Husker ikke helt reglene men i noen salg kan man med loven i hånd kaste ut leieboer. Man kan også kaste de ut fordi man skal pusse opp e.l.

Skrevet

Som sagt dette må være nedskrevet i kontraken for at det skal være gyldig.

Skrevet

Vi leide jo hele huset, og de som skulle kjøpe skulle jo selvfølgelig bo der selv.

Skrevet

Nei, det er regulert av husleieloven om det ikke står i kontrakten. Man KAN kaste ut noen fordi man skal pusse opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...