mamma til lillingen Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 I helgen hadde vi bestemt oss, alle tre, vi skulle få kjøpe huset til svigerfar. Men han (som tydeligvis aldri slutter å "imponere") ombestemte seg i dag, vi får ikke kjøpe huset hans likevel. Etter å ha vært i banken i går og fått svar på at vi får lån om vi vil ha, har vi vært i skyene, og begynt å planlegge om vi når å flytte før babyen kommer. Men i dag hadde svigerfar snakka med sin utenlandske kone, som bor på andre siden av kloden, og hun mente at i tilfelle hun får flytte hit, så skal hun ha et hus å bo i! Her har jeg gått rundt å vært så himla letta, for har vi hus å bo i, trenger vi ikke kvitte oss med hunden (samboer som krever at jeg hiver hunden min på dør, for "det blir så mye arbeid") før babyen kommer. Nå har hele verden rast sammen igjen, og her sitter jeg med tårer i øynene, for hvorfor var det ingen som fortalte meg at jeg skulle måtte velge mellom bikkja og baby før jeg ble gravid? Nå er verden bare grusom, og her sitter jeg å synes synd på meg selv.
Fru.Antonsen Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Skjønner at dette var en kjedelig beskjed å få ja. Er flere hus men er ikke sikkert det er rette pris og sted.. Men du kan jo si fra til typen din forøvrig at det skal ikke være noe snakk om hund ELLER baby! Hunden var der først, og når alle vi andre klarer p kombinere det så kan dere fint klare det og Bare den får mat, vann og masse kjærlighet så går det greit om de turene ikke blir så lange med en gang. Eller så ta med hunden når du triller turer med babyen da så gjør du to ting samtidig Verre trenger det ikke bli Dessuten er det bra for barn å vokse opp m dyr rundt seg, det hjelper under kontrollerte normer å motvirke allergier
Makko med to små gutter Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Kan dere ikke se dere om etter et annet hus da? Når vi fikk førstemann hadde JEG hund. Jeg tok meg av den (den fikk til og med en lang tur mellom vannet gikk og vi dro på føden!). Jeg hadde sterk bekkenløsning før fødsel så turene gikk ikke fort (men han kunne være løs ¨å springe på egnet sted). Svigers passet den når vi var på føden, og jeg tok de aller fleste turene med den alt dagen etter vi kom hjem fra sykehuset. 5 dager etterpå var vi på treningstur (sykkel). For meg var det en avslappende greie å gi ansvaret for ungen til mannen og bare være meg og bikkja en stund. Nå venter vi nr 2, og nå har vi FELLES hund (den gamle ble utsatt for en ulykke :-( . Mannen lufter mer og tar mer ansvar. Vi har nå kjøpt hus, og vil ha løpegård til villbassen når baby'en kommer. Men nå har vi en veldig aktiv både hund og 2åring!
mamma til lillingen Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2010 Jo, det var ikke det at vi absolutt skulle ha det huset, men vi kunne ha begynt å flytte allerede til helgen, og vært ferdig før babyen kommer. Har allerede vært flere runder innom finn for å titte på hus, ble liksom litt ivrig siden vi vet hvor mye lån vi får. Ang hunden så er jo hun allerede "barnet" mitt, kan aldri tenke meg å kvitte meg med henne (om babyen er allergisk blir det en annen sak!) - men så lenge alt går som planlagt, ser jeg ikke for meg en framtid uten den. Nei huff, må nok ta fatt i sakene og sette foten ned her, kjenner at det ikke er godt å gå å tenke på det hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå