Gå til innhold

Utskrapning og lurer på om man kan bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg er ei jente på 34, har ei datter på 12 år. Jeg har gått på p-sprøyte siden hun ble født og hadde ikke tenkt å ha flere barn.

I sommer fjernet jeg slimhinnen i livmoren (ikke sånn som de pleier å gjøre, at den vokser ut igjen, ved f.eks abort, men at den ikke skal vokse ut i det hele tatt...) og fikk samtidig satt inn en hormonspiral. Jeg sa ifra at jeg ikke skulle ha flere barn til legen på sykehuset.

Men nå har jeg altså ombestemt meg!

Jeg ringte sykehuset og spurte, da fikk jeg snakke med stedfortreder for legen som gjorde inngrepet, han mente at jeg kunne bli gravid, men så spurte han meg om hele fødselsdatoen min og sa han skulle spørre legen, han kom tilbake og sa at det var liten sjanse.. Jeg lurte derfor på hvorfor det ble satt inn spiral og han sa det var i tilfelle, for det hadde hendt at noen ble gravid.

Når jeg har søkt inne på nett om dette, så står det at ved fjerning av slimhinne som de "liksom" har gjort på meg, så skrumper livmoren inn, sånn at spiral ikke er egnet, men det fikk jo jeg satt inn ???

Så jeg ringte fastlegen min for å spørre om det samme..

Hun mente at det var mulig å bli gravid, at man ikke visste.. Ikke at det var umulig ihvertfall. Så den 19 oktober skal jeg fjerne spiralen, og så får vi se..

Er det noen andre som har opplevd dette og kan si hvordan det gikk?

Jeg føler nå at jeg har spolert alt ved det inngrepet i sommer, og angrer meg.

Jeg spurte også fastlegen min om det gikk an å gjøre noe annet, som feks å sette inn et befruktet egg. For det som er greia her er jo at jeg antageligvis ikke har slimhinne som egget kan feste seg i..

Hun sa man måtte prøve i ett år før man ble henvist videre.

Håper det er noen her inne som kan svare meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen kommentarer eller erfaringer å dele??

Her var det lite respons..:(

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke vært gjennom samme inngrep som deg, men hadde en hysteroskopi i august. På det skrivet jeg fikk med meg etter operasjonen, så står det litt om det inngrepet du har hatt og tror jeg. Står det samme som du skriver her angående at spiral ikke egner seg så godt pga av skrumpninger/sammenvoksninger i livmorhulen kan oppstå. MEN, det står også at om man forsetter å ha blødninger etter utskrapningen, så bør man bruke prevansjon da det er en mulighet for at man kan bli gravid likevel..så visst du får blødninger etter du tar ut spiralen, så betyr det kanskje at du kan bli gravid da?

Så håper dette var til noe hjelp :) selv om jeg egentlig ikke har peiling på dette i det hele tatt..

Skrevet

Det sto ingen ting om dette i skrivet, men jeg har lest akkurat det du skriver på nett, og da tenker jeg som deg... Får jeg blødning så kan jeg bli gravid. Men hvor stor er sjansen for å få blødning tro?? Og spiralen blir tatt ut, er jo ingen vits å ha den der til "pynt" heller.. *ler* Får jeg ingen blødning så er det ingen vits å ha spiral heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...