Gå til innhold

hvor mange uker med mammaperm egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kan ikke få dette til å stemme.

hvor mange uker med permisjon er det til sammen og hvor mange er det igjen til meg da pappaen har fått sine 10 uker egentlig?

poenget er at nav sier jeg skal ut i jobb 27 april. det er jo greit. men jeg har spart all min ferie fra i år og skulle bruke det når jeg hadde gått ut i permisjon så de ble brukt i august.

da skulle jo min permisjon blitt utsatt 5 uker?? jeg får ikke dette til å stemme. nå er ikke jeg så god på tall uansett så. hehe..

jeg gikk ut i perm 21.05.10 og skal ut igjen 27.4.11. hun på nav sier at de 5 ukene jeg tok ut i augst da er inkludert i den perioden men det kan da virkelig ikke stemme???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 56 uker tilsammen visst du har valgt 100% permisjon med 80%lønn og 46 uker visst du har valgt det motsatte.

Så må du jo bare legge til de 5 ukene.

Høres ut som nav har skrevet feil mnd, og at 27.5.11 er mer riktig. Du gikk jo ut i permisjon på en fredag, å da skal du også ha permisjon til og med en fredag. Noe som 27.mai er :)

Ta kontakt med nav du, å få orden i sakene :)

Skrevet

men hun mener at de 5 ukene er inkludert i den permisjonen de har satt opp

har jeg 46 uker om jeg har 80% lønn? jeg har vel ikke mindre uker om jeg har 80% enn om jeg hadde valgt 100% lønn?

herregud nå ser du hvor håpløs jeg er med tall. hehe..

jeg skal ringe å høre med nav om det kan stemme at jeg skal ut 27 april. jeg syns det virker utrolig rart. spesielt når hun sa at ferien var inkludert.

vi satt jo på jobben da jeg var gravid og regnet oss frem til sånn ca start igjen på jobb og det var i mai men da var ikke ferien med.

Skrevet

Eh jo.. Selvsagt har du mindre uker om du velger 80% lønn enn 100% lønn..

100% lønn = 46 uker permisjon, hvorav 9 uker til deg, 27 uker felles, 10 uker pappakvote

80% lønn = 56 uker perm, hvorav 9 uker til deg, 37 uker felles og 10 uker pappakvote.

Husk også at om du fødte før termin så mister du resterende av de 3 ukene man får før termin.. En annen ting er at man får ikke ta ut mer enn 4 uker og 1 dag med ferie mens man er i permisjon..

Skrevet

Nei man har jo ikke mindre uker hvis man velger 80% lønn, da har man jo flere uker!

Skrevet

"En annen ting er at man får ikke ta ut mer enn 4 uker og 1 dag med ferie mens man er i permisjon.." What??

Skrevet

Sorry - blingsa litt der *flau*.. Selvsagt har man flere uker om man velger 80% dekning.. Men i Hi's tilfelle vil jeg tro at hun har "glemt" at fedrekvoten skal trekkes fra og at hun derfor får enten 46 eller 36 uker permisjon...

Skrevet

§ 14-11 Første ledd bokstav a) - utsettelse på grunn av lovbestemt ferie

[Endret 6/09]

Foreldrepengeperioden kan utsettes på grunn av lovbestemt ferie. Med lovbestemt ferie menes ferie som følger av ferieloven. Avtalefestet ferie, som for eksempel tariff-festet ferie, gir ikke rett til utsettelse.

I følge ferieloven er lovbestemt ferie = 4 uker og 1 dag. 5 uker ferieer tariff festet og gir derfor ikke rett til utsettelse..

Skrevet

neste år har jeg 4 uker og 1 dag med ferie. men dette året har jeg da 5 uker.

jeg har ikke glemt at pappa skal ha 10 uker av permisjonen =)

jeg lurte egentlig på hvor mange uker jeg satt igjen med da faren har fått sine uker.

men da er det altså 46 uker jeg har med 80% lønn når pappan sine 10 er trekt?

og greia er at nav mener at de har plusset på de 5 ukene jeg har i ferie i 2010 inn i min mammaperm noe jeg heller ikke skjønner! da har jeg jo for lite uker da

plusser jeg på mine 5 uker så blir det jo 51 men det stemmer ikke på arket jeg har fått av nav

Skrevet

Nav gjorde det samme med meg. Etter fødsel er det 53uker med perm. 10 til pappa, 6 til mor og resterende er opp til hver familie. Ved 80% "lønn". Vi har valgt som deg, mor skal ha 43uker perm. Desverre får du ikke 5uker av NAV uansett avtale med jobben. De sier vi har rett på 4uker +1 dag.

Hos meg skrev NAV også at de hadde iberegnet 4 uker ferie i utregningen sin. Men den totale beregningen var kun 43uker. Jeg satt opp dato og uker i Exel for ekstra sjekk. NAV hadde beregnet feil, manglet de 4 ferie ukene. Jeg hadde faktisk 4uker ferie og har lønnslipp som sier feriepenger istenden for lønn (permisjonspenger, får alt fra arb.giver). Har lagt inn klage til NAV for 5 uker siden, ikke hørt noe. Når jeg ringte sa han på telefonen at jeg hadde riktig så dette burde gå fort. Men må nok ringe igjen.

Skrevet

så da er det faktisk mulig at det er feil. skal sjekke grundig i helga for å være helt sikkert.

de ukene man har ferie, får man 80% da og eller får man lik lønn som man får når man er ute i jobb?

Skrevet

Når du har ferie får du ikke penger fra nav i det hele tatt, du får jo feriepenger som skal dekke ferien.. Regn igjennom ukene igjen, og mener du det ikke stemmer så snakk med nav..

Skrevet

Har du trukket dra de 3 ukene før fødsel? De mister man uansett.. ANG ferie som noen skriver her.. Jeg fikk 5 uker ferie i permisjonene min..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...