Gå til innhold

hvor mye penger fikk barna deres til dåpen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser det er barn som har alt fra 10 000 til 100 000 kr på egen konte. og det er sparte penger og penger fra dåpen... så hvor mye er fra dåpen?

min sønn fikk 2500 da han ble døpt i 2004 og min datter fikk 4500 da hun ble døpt i 2009. syntes det er mye penger jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo så mange faktorer som spiller inn, deriblant hvor mange er bedt i dåpen, hvor pengesterke og gavmilde familien er ( enkelte familier syns det er vulgært å gi penger), osv.

Gutten vår fikk 11 000, det syns jeg var veldig mye ( spesielt mtp at min utenlandske side av familien ikke gir penger verken til dåp eller konf.). Og selvfølgelig sparte vi dette! Sammen med barnetrygd - som forøvrig har lav terskel på bruk til store dyre ting.

Skrevet

Babyen vår fikk 500 kr bare. Ellers var det personlige gaver, smykker og kunst bl.a. Mye hyggeligere det synes jeg.

Skrevet

Sønnen vår fikk 6500 kr til navnefesten. Fikk ikke penger fra flere enn 3 stk, men den ene av disse gav hele 5000 kr, noe jeg synes var veldig mye. Ellers fikk han barnebestikk av sølv, smykke, barnebøker osv...

Skrevet

hun fikk 1700 til sammen. det var 25 gjester i dåpen..

Skrevet

Ingen penger her. han fikk gaver:-) Og det var veldig fint synes jeg! Hyggeligere med gaver enn penger...

Skrevet

Barnet mitt fikk ca.2000 til dåpen. Fra farmor og farfar får han 200 kr.i mnd.til han blir 18. Av en av fadderne som er min beste venn får han 1000 kr.i mnd.til han fyller 18.

Ga samme gave til barnet til fadderen da hun ble døpt.

Skrevet

ungen vår fikk 18.000 kr, et løste om førerkort da hun blir 18 år, og en hel haug med smykker, bøker og klær. og en tripptrappstol. vi hadde 40 gjester til dåpen

Skrevet

Ca 15-20 000. Husker ikke helt. Fikk enormt med gaver også.

Synes det er ok å få både gaver og penger.

Skrevet

Hun fikk ca 206-7 000, fikk 100 000 av hver av besteforeldresidene, i tillegg til at de setter inn påfond/ aksjer ved jul og bursdag, jeg vet ikke hva de sparer til, men...

Skrevet

Må være en helt enestående venn som sparer over 200 000 til sønnen din til han fyller 18 år ...

Husker ikke hva eldste fikk til dåpen, men var mellom 5 -10 000 kr. Yngste fikk i litt over 11 000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...