Luri ㋡ Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Treåringen har begynt å sutre ting i stedet for å SI ting. Han har alltid vært flink til å "snakke ordentlig", men de siste ukene har han begynt å bli utrolig sutrete! "Mammaaaa, jeg vil ha mer å drikkeeeee" "Mammaaaaa, jeg vil ha på sekkeeeeen"... Alt han sier, sier han med "gråtestemme" i stedet for å "snakke vanlig". Og det er ikke langt fra sutrestemme til gråt. Før spurte han om ting og snakket med vanlig stemme/toneleie, f.eks "Mamma? Kan jeg få mer å drikke? Kan vi ta på sekken?" Huff, skjønner dere hva jeg mener? Åpner han munnen er det for å sutre... Prøver å være så tålmodig jeg kan og svarer med lys, blid stemme og prøver å overse sutringa, men nå begynner jeg å bli lei... Er dette normalt? Og isåfall, hvor lenge pleier slike sutrestadier å vare?
LadyLuck & Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 har det sånn i perioder med 3åringen (snart 4) her også I dag tror jeg ikke han har brukt ord en gang.. Bare pekt og laget sutrelyd.. Skikkelig frustrerende om man feks har dårlig tid. Men begynt å ignorere ham helt når han sutrer. Håper det hjelper snart =P
Brillefint - Jadda! Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Noen her inne foreslo en gang at når ungen sutrer så kan man si: "Mamma/pappa skjønner ikke hva du sier når du bruker sutrestemmen."
lille sprelle Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Vår på 2,5 har av og til tendensen. En liten periode var det hele tiden. Akkurat som din. Snakker klart og tydelig og kan melde sitt behov. Vi har fortalt henne at sutrejenter hører vi ikke på, men hvis hun snakker ordentlig, så kan det hende. Var kanskje litt slepphendt med enkelte andre regler en liten periode for å få bort sutringa. Det har hjulpet. Hender hun prøver seg innimellom, men sjeldnere og sjeldnere. Det gjelder å aldri "høre" etter hva de sier når de sutrer. Vi spurte også en periode om hun hadde vondt noe sted, eller hvor hun hadde vondt. Det var også en måte å bli kvitt det på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå