Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er forferderlig. Jeg sitter her og føler meg hysterisk, har ikke hatt tante rød på 2 månder, så gikk til legen for å finne ut hva som er galt, etter div tester får jeg vite jeg er gravid! Men forstår ikke hvordan det kan ha seg?! Jeg har ikke hatt sex med noen på over 1 år nå! Ikke som jeg kan huske.

Var på fest hos ei venninne på den tiden jeg i så fall må ha blitt gravid, men jeg drakk ikke stort den kvelden, to øl og 1 glass vin, vi var 5 stk som overnattet, men jeg gikk og la meg noe før alle andre, (tengte ikkke noe rart ved det, da jeg kom til henne så godt som rett etter en anstrengende arbeids dag) da jeg plutserlig følte meg stup trøtt. Så da er jo spm, har jeg blitt dopet ned og voldtatt?

Vet ikke hvordan jeg skal takle situasjonen, fikk henvisning til psykolog og ultralyd i posten i dag (gikk til legen forige uke)

Føler meg totalt forvirret, gått med små skjelvinger i kroppen siden jeg fikk vite om graviditeten.

Vet ikke hvordan jeg skal håndtere situasjonen, prøver å tenke over hvem som i så fall er "faren" til barnet, om det var noen som prøvde seg på meg, så mer på meg, satt i nærheten av meg, tok på meg, eller var nær drinkene mine. Men jeg klarer ikke tenke klart.

Prøver å tenke på hva jeg nå skal gjøre, men klarer ikke få hjernen til å forstå jeg er gravid, må vel nesten vente til ultralyden, skal hvertfall ikke se på skjermen, og skal si i fra at jeg ikke vil vite noe om det som skjer, da dette er en nok så usikker ting for meg.

Ønsker meg barn for fremtiden, men trodde at første gang jeg skulle bli gravid, ville være med mannen jeg elsket. Hva gjør man i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det slo deg ikke å teste tidligere ? ..

Skrevet

Jeg har jo ikke hatt sex på 1 år (som jeg husker) så hvorfor skulle jeg da ta en graviditetstest? Jeg tengte det var pga stress på jobben, eller hormon endringer.

hi

Skrevet

Nei Hallo 18:23!

Man tester seg ikke når man "vet" at man ikke har hatt sex på et år!!

Huff HI.

Jeg vet ikke hva slags råd jeg kan gi deg.

Føler virkelig med deg, og forstår at dette må være forferdelig. Ville nok kanskje politi anmeldt det hele. Da kan man jo ta DNA av de mannlige gjestene, og så få vite etter at barnet er født hvem som voldtok deg.

KLEM!!!

Skrevet

Dette har jeg litt vannskeligheter med å tro på. Du trenger ikke å huske lenger en 2 mnd tilbake å man glemmer da bare ikke menn man har hatt sex med sånn uten videre ?

Hvordan våknet du den morgenen da? Var du våt i trusa kledd av osv ? Du skjønner at en person kan aldri kle på et menneske på samme måte som du kan i våken tilstand.

Uansett så må du jo ha vært spor av sex i underlivet ditt, sånne ting merker man.

Div tester ? Tror det første legen misstenker om tante rød ikke kommer er graviditet.

Spør venninna di da? Om noen gikk inn på rommet ?

Skrevet

Uff, høres ikke ut som en ålreit situasjon nei...

Men, syns vel først du skal snakke med venninna di, spørre henne om hun observerte noe som helst, og om hun eventuelt vet hvem som kan ha funnet på noe slikt av festdeltakerene der...? Om noen andre sov på samme rom som deg, eller i det hele tatt gikk inn der etter at du hadde sovnet? Jeg ville startet der hvertfalla, og sett hvor langt jeg kom med det

Ikke mye hjelp, men et lite råd :)

Skrevet

Takk for et litt mer seriøst svar 18:27

Jo, det hadde jo vært noe, men hva om jeg ikke vil klare å bære frem et barn som ikke er med en jeg elsker, eller i det minste vet hvem er? Hvordan skal jeg kunne vite at jeg kan klare å elske et barn som har blitt til uten mitt samtykke?

Før var jeg totalt imot abort, og kvier meg fortsatt ved tanken på det. Men, denne situasjonen har stilt meg litt anderledes til de som utfører abort.

Vet bare ikke om jeg vil klare å bære frem barnet. Jeg klarer jo ikke totalt godta at jeg er gravid nå. Har startet med gravid kosttilskudd, da jeg hvertfall vil at embroyden/fosteret skal ha det bra, enda om det kanskje ikke får vokse opp. Men tanken på det hele er så tafatt, enten abort eller gå et svangerskap med så mange følelser, det kan da umulig være bra for et foster?!

hi

Skrevet

Ja jeg lurer litt selv på om du ikke merket spor etter samleie ( med utløsning ) i underlivet neste morgen?

om du har blitt voldtatt altså mot din vilje og du sov ( dopet ned ) ville du vært veldig sår nedentil. Siden du anntagelig ikke var våt nedentil fra før av.

Ellers så må du virkelig tenke igjennom om du ikke har hat sex med noen som helst i løpet av 3 mnd tid.

Er jo litt rart å ikke huske det.

hmm, merkelig.

Skrevet

18:27

Jeg prøver å huske, men kan ikke huske det var noe unormalt, sov på soverommet til venninna mi, vi skulle dele dobeltsengen, sov med nattkjole, men trusa var ikke tatt av meg, var kanskje noe fuktig, men er vandt til en del utflod, så bruker truseinnlegg.

Jeg fortalte jo legen at jeg ikke hadde vært sexuel aktiv på 1 år, han spurte jo om dette med en gang. Han tok en del tester fordi jeg nevnte stress, eller spurte om muligheten for at det var hormon endringer. Blodprøven viste alt for høyt hormon nivå, da han fikk svaret på dette, ble jeg ringt opp med beskjed om å komme på kontoret for ny test så fort jeg kunne, tok meg fri fra jobb resten av dagen. Da han sa hormonene var økt til normalen for en gravid, og han ville ta en urinprøve følte jeg et enormt sjokk.

Vil ikke spøre venninna mi om dette før jeg føler meg sikker på hva som skjer videre. Og jeg tror nok hun ville gitt beeskjed om hun hadde sett en mann gå inn på rommet "vårt".

hi

Skrevet

Hei meg igjen her litt lenger opp!

Nei jeg har full forståelse om du ikke klarer å bære frem barnet!

jeg har faktisk en kamerat som er resultat av en voldtekt.

Han er 26 år gammel, og det kom frem at han var unfanget gjennom en voldtekt. Han klarer aldri helt å legge dette fra seg. At han er resultatet av noe som var helt forferdelig for hans mor. Han har slitt med alt fra skyldfølelse til paranoia (Han tenker noen ganger at moren umulig kan være glad i han)

Nei det er jammen ikke lett.

Dette er noe du må tenke nøye igjennom.

Gå til timen du fikk hos psykolog (du fikk den relativt snart eller?)

Ta også kontakt med amathea f.eks. De kan lytte og rådgive etc.

Håper ikke det var for grusomt det jeg skrev over her.

Man kan veie både for og i mot.

Barnet er jo selvsagt uskyldig.

Men tenk på hva som er best for deg og et evt. barn.

Lykke til! og klem igjen!

Skrevet

18:36

Vet dette virker merkerlig, at det kan se ut som et tulle innlegg. Ville ikke trodd det selv hadde jeg lest det.

Saken er at jeg har en del utflod, så føles altid noe kleberlig og vått der nede når jeg våkner om morgenen.

Vet bare ikke hvordan dette kan være mulig! Venter bare på å våkne av en bisar drøm, så jeg kan riste på hodet og le det bort.

hi

Skrevet

Det er bare en måte å finne ut graviditet på det er å måle HCG som man ikke har i kroppen uten om at man er gravid.

Er endel som skurrer synes jeg.

Når man tar en hormonellprøve så tester man ikke for HCG.

Jeg har nemmelig gjennomgått en test for PCOS samtidig som jeg var gravid uten at jeg visste det. Det kom ikke frem at jeg var gravid der.

1 uke seinere fant jeg ut at jeg var gravid og da var jeg 4 mnd på vei.

ang voldtekt jeg har blitt voldtatt mens jeg var dopa ned. Jeg kan forsikre deg om at om noen voldtar deg når du er dopa våkner du av det. men du klarer ikke gjøre motstand og underlivet er hovent og vondt dagen derpå.

Skrevet

18:43

Som jeg sa, så tok han mange tester, jeg nevnte ikke alle her, for jeg husker ikke alle, alt har bare "silt" ut av hodet mitt etter at jeg fikk sjokket. Den første dagen jeg var der, så pratet jeg med han om stressende arbeid, hormonforstyrelser osv. Han ga meg etterpå et ark med mange tester som skulle bli tatt, og jeg gikk og tok en del blodprøver.

Skrevet

18:40

Det er også en tanke, hvordan barnet skal få det, når h*n i såfall får vitee hvorfor det ikke er noen far i bildet. For en grusom opplevelse det må ha vært for din venn! Og hans mor :-(

Jeg skal til psykologen på fredag, ultralyden er nå i morgen, har fått min far til å kjøre meg, da jeg ikke stoler på meg selv som sjåfør nå, og føler meg helt trygg på han.

Tanken er at det kanskje ikke er så lett å skulle bære frem barnet, med en så dårlig psykisk fatning som jeg er i nå.

Jeg prøver også å huske om jeg våknet mens jeg var der, om jeg kanskje gjorde dette noenlunde frivelig, men ikke husker det pga alkohol inntaket (enda det var lite)

Kanskje det er fortrengt? Hadde sex med en, angrer fylle handlingen og glemmer hele episoden?!

Men hvor stor er sjansen for at HCG skal ligge på høyden med en som er gravid, om man ikke er det selv? Skal jo på ultralyden for å få 100% bekreftelse på at det er en graviditet, en tanke sitter i meg, om at jeg ikke er gravid, bare har en sykdom eller noe som påvirker HCG slik.

Noen som vet hva det kan være i så fall? Eller som har hørt om lignende før?

hi

Skrevet

18:43

Det stemmer IKKE! Er ikke alle som våkner når man er dopet og blir voldtatt, det kommer helt ann på hvilke dop man har fått, og hvor mye!

Jeg ble selv voldtatt ved hjelp av dop, mannen bak gjerningen er tatt, da han ble oppdaget rett etter akten sin, de fikk ikke liv i meg, så de tok meg til sykehuset (med ambulanse) der våknet jeg dagen etter og forsto ingen ting, men var utrolig sår/øm nedentil.

Skrevet

Stakar deg HI.

Håper du finner ut av dette og får den hjelpen du trenger.

Du får politiannmelde alle guttene som var på den festen.

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Hei HI

Tengte å svare deg, men ble så frbanna på div svar her, at jeg måtte få ut "hormonbomba" før jeg skrev noe som helst...!

Er nok ikke noen enkel situasjon dette, og jeg kan virkerlig ikke forstå den, da jeg ikke har opplevd lignende selv... Har vært voldtatt, men da var jeg hvertfall vist om det, altså; full vitende om at det hendte, og hvordan/når..

Kan ikke gi stort med råd, bare et håp om at du får god hjelp fra psykolog, og gjør det beste for deg selv..

Inger trøst kan man gi, men et håp om at du en dag klarer å ha et fint liv, og enda du beholder eller ikke, at du en dag klarer å få et barn med en du måtte elske! :)

Skrevet

Oppdatering fra mneg (hi)

Har akurat kommet hjem, og nå forstår jeg mindre enn noen gang! På ultralyden fant de ingenting som tyder på at jeg er gravid!

Klart, det er en lettelse, da beviseer det jo at det ikke har hendt meg noe. Men hva nå?! Skal legges inn på sykehuset over helgen, de ville legge meg inn i dag, men jeg vil gjerne få den timen til psykologen uansett, få litt orden i hodet mitt.

På sykehuset kom jeg inn på ultralyden, la meg ned på benken og ga klar beskjed om at jeg ikke ville se, og ikke ville høre. Men da hun sa hun måtte hente overlegen, så forsto jeg lite, overlegen og en persjon til kom inn i rommet igjen sammen med henne, de alle står over skjermen og diskuterer, jeg spør hva som skjer egentlig! Blir jo redd der jeg ligger, overlegen ser på meg og sier at jeg faktisk ikke er gravid, de har sett over hele livmoren og eggledere, men ingen spor av graviditet! Jeg bare stirrer på henne, vet ikke om jeg skal le eller gråte, for hva skal dette bety?! Hun sier jeg skal legges inn med det samme, så de kan finne feilen, jeg svarer at jeg har time hos psykolog i morgen, og gjerne vil ha den timen. Etter litt om og men, så sier hun det er greit, og ordner så jeg blir lagt inn på mandags morgenen.

Men hva kan gi slikt utslag som gravid, når det ikke er en graviditet?! Er det noen her som har opplevd lignende? Føler meg skremt, og totalt uvitende om egen kropp!

Klar, dette har vært en positiv start på dagen, at jeg ikke er dopet/voldtatt! Og at det faktisk bare var stressende jobb som hadde fått meg til å sovne før den kvelden. Men, det føles ikke så positivt at de ikke forstår hva som er galt nå!

Skrevet

De vil nok sjekke deg fort, fordi det er endel sykdommer og tilstander som kan gi positiv gravitest uten at man faktisk er gravid. Og noen krefttyper er blandt dem, så det er nok derfor de vil ha deg inn raskt.

Det behøver ikke være noe alvorlig, men det er best å være på den sikre siden..

Sakser fra http://www.pernille.info/falsk_positiv_gravidtest.htm:

"Det finnes også ulike sitasjoner hvor man har hCG i urinen uten å være gravid. Kvinner i overgangsalderen har litt hCG i urinen; vanligvis i så små mengder at en graviditetstest ikke kan påvise det, men i enkelte tilfeller kan de mest sensitive testene påvise det. I tillegg finnes det noen former for kreft (bl.a. noen typer kreft i urinblæren) som skiller ut hCG eller stoffer som ligner ekstremt på hCG, og som kan påvises av tester.

Enkelte typer cyster på eggstokkene kan også skille ut hCG. Dette må IKKE forveksles med PCO(S) – dette er en annen og mer sjelden type cyster. PCO(S) kan forårsake "falskt positive" eggløsningstester, men det kan ikke forårsake falskt positive graviditetstester.

Det finnes også noen medisiner som inneholder hCG og kan stå bak positive gravidtetstester, som bl.a. Profasi og Pregnyl. Hvis man av en eller annen grunn tar medisin med hCG må man spørre legen om hvor lenge man må vente før man kan ta en graviditetstest. "

Skrevet

09:45

Tusen takk for svar! Føler det er litt lettere å holde fatningen, når man vet litt mer rundt hva de eventuelt ser etter på mandagen. Er glad jeg får gå til psykologen i morgen hvertfall, for er ikke lett å stille hjernen rundt noe av dette! I ca en uke har jeg da gått og trodd jeg er gravid, at jeg er blitt voldtatt og høyst sannsynelig dopet. Så når hjernen får koblet inn på at dette faktisk ikke har hendt! Det skal gjøre godt, enda det oppstår reddsel for hva som nå feiler meg nå. Kan hvertfall utelukke medesiner, da eneste jeg tar, er noen få paracet i året, og zyrtec på sommeren.

Håper de finner ut av det på mandag, og at det ikke er for vanskerlig å få orden på det. Har felt tårer siden jeg kom "hjem", far tok meg med hjem til han og mor, da han ikke vil jeg skal være alene frem til mandagen. Jeg er fortsatt nok så ung (23) så de føøler vel at jeg er lille jenta de må beskytte. Mor gråt som en unge når jeg kom hjem, hun har vært så redd for at det faktisk har hendt noe sånt med meg, og nå er det hele avbekreftet! Det er ikke til å tro!!!

Men nå skal jeg legge fra meg pc'n og nyte litt tid med foreldrene mine, og samle meg opp til i morgen og mandag. Regner med at jeg stikker innom igjen etter at de har funnet ut hva som er galt, da jeg regner med at det er nok av nysjerrige folk her (siktet til både de hjelpsomme, og de som er ute etter å "ta råtta" på "falske" innlegg.)

Sånn! Da har jeg fått sagt det.

(Føler meg noen kg lettere, både av "negativ" ultralyd, og over å si mitt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...