PrinsesseHengepupp Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 VI har latt moder jord få leke seg i fred med kroppene våre, men nå som mensen kom skal vi intensivere jakten på de to strekene litt. Tenker å bryte i meg selv og gubben litt vitaminer og slikt. I tilegg leser jeg om hostesaft, men ble usikker, for det sto at man skulle være forsiktig da det kunne bli for mye av det gode? Noen som kan forklare? Og bidronninggelè, hvor får man tak i det og hvor mye skal man ta osv? Takk for en innføring ;-)
ikke i bruk Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har ikke hørt at det kan bli for mye av det gode med hostesaft, men at det kun skal taes frem til EL. Jeg begynner med hostesaft noen dager før EL og tar siste slurk samme dag som jeg får positiv EL test. Skal visst ikke tas lenger enn det da det kan gjøre det vanskelig for egget å feste seg. Bidronninggele får du på helsekosten. Kan også bestilles på nett. Jeg fikk min pakke idag, og det står en skal ta 1 kapsel hver dag før frokost. Itillegg til dette tar jeg også Vitex (også kalt angus castus / kyskhetstre). Og såklart folat. Eller rettere sagt B-vitamintilskudd med folat. Ble så fryktelig kvalm og uvel av den rene folaten. Når det kommer til hva mannen kan putte i seg så vet jeg naturlig nok lite om det, men mener å ha lest at jern visstnok skal være bra. Og E-vitaminer, eller D-vitaminer... Ikke helt sikker, hehe.. Lykke til! Måtte dette være måneden for oss alle
dincene Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Det som angår bidronninggeleen, jeg tror ikke det er farlig å ta det ellers også og under svangerskapet. Da jeg var liten mamma ga meg periodevis dei da jeg slet med helsa. Jeg selv har tatt dei nå litt over en månads tid og b-vit og magnesium og e-vit (E-vit er vel ganske så viktig har jeg lest), og nattlysolje og sink Og damiana og wild yam. Siste ukene kunne jeg merke at kroppen var annerledes (ikke gravid tror jeg), men merker at jeg har en hav med hormoner. Om det er bra eller ikke bra aner jeg ikke. Jeg skal til legen på mandag så skal jeg forhøre meg hvor lenge skal jeg forsette med alt dette der. Jeg tipper nok selv at han sier jeg må droppe damiana og wild yam Har funna en del linker om det du spørte... http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=208760 http://www.barnimagen.com/index.php/layout/set/print/forum/thread/141296730 http://forum.onskebarn.no/archive/index.php/t-22624.html Masse rart man kan bruke
dincene Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Bidronninggelen må tas i større doser sa akupunktøren min. Jeg tar 2 morgen og 2 kveld. Hele tida. Føler meg helt greit.
PrinsesseHengepupp Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2010 Aha, ja selvsagt, ser den med hostesaft, kan jo ikke bli for glatt heller så egget ikke får noe å sette seg fast i ;-) Men hvor får man tak i alt dette da (bidronninggelè og alle vitaminer), er det nok å spørre på apoteket, eller må man rundt omkring og bestille på nett og slikt? Gubben skal ta sink, c-vit og e-vit, jeg skal fortsette med folsyre, og starte med selen, B6-vit, solvipect og bidronninggelè. Satser på at det blir en ny junibaby på meg =)
Snart e trekløvern i boks ♥♥♥ Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Æ hæng mæ på denna. Lurte på akkurat det samme jo Fikk TR på besøk idag. Dag nr 36.. Kjipern! Så no e det tilbake i høyet. Men kordan ska du klare å få en juni baby om du nettopp har fått mensen egentlig? Æ sjekka mæ og visst det slår ann denna gang så har æ termin midt i juli..
PrinsesseHengepupp Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2010 I know, får termin 15.juli om jeg får EL og full klaff neste gang. Men jeg har komplikasjoner som gjør at om jeg blir gravid blir barnet tarr med KS i uke 36-37, så da blir det sent i juni en gang (20-27 om jeg skal tippe), om ikke før (håper jo babyen har det bra inni meg lengst mulig da). Åsså kommer pinade gubben hjem å sier han er blitt bedt om å dra på reisejobbing uke 41-44. NO WAY. Han får bli hjemme til han har gjort sin del av jobben. Men han skjønte den, så han blir hjemme til jeg er to dager over EL. ;-)
ikke i bruk Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 http://helsekosten.dk/ Jeg har handlet her. Men du kan også bare gå i en helsekost butikk, Sunkost eller noe i den duren å få kjøpt. Har de ikke inne, så bestiller dem til deg (men da er det gjerne likegreit å bestille selv fra nettet å få rett hjem i postkassen) Du får nok det meste du trenger, bortsett fra hostesaft, på en helsekost butikk
Venternummertre <3 Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Hei sann! Her var det mange tips! Men hvorfor hostesaft?
PrinsesseHengepupp Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 6. oktober 2010 Hostesaften er slimløsende sånn at svømmerene ikke får sånn motstand ;-)
dincene Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har blitt anbefalt å kjøpe Solaray vitaminer. Dei skal være best sa akupunkturdama mi Så jeg kjøper på helsekost eller bestiller på nettet.
monca*84*j12 Skrevet 7. oktober 2010 #12 Skrevet 7. oktober 2010 Stemmer det at du bare har prøvd og bli gravid i 4 pp? Og har en jente??? Da ville jeg heller tatt det med ro litt til jeg altså.. Du har ikke prøvd veldig lenge i grunnen, dumt og stresse seg opp etter så kort tid!!! Ser du har hatt en BO, vet ikke om du prøvde lenge før det. Selv har jeg prøvd lenge! Og prøvd en del kjærring råd.. Ikke noe har funktet.. Og ikke har jeg særlig tru på det heller... Lykke til!
PrinsesseHengepupp Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #13 Skrevet 7. oktober 2010 Har ingen jente nei, men en stor gutt, med en annen far. Om jeg kjører igang med alskens remedier før første pp så er det vel litt mitt (vårt) valg. Har prøvd på gamlemåten siden april (får bare feilmelding når jeg forsøker å oppdatere profilen her...) Jeg har i utgangspunktet helt sikkert ikke noe problem med å bli gravid. Men jeg har (uten unntak) svært kompliserte svangerskap. Derfor ønsker vi å komme i gang raskt, jeg kan ikke vente lengre enn jeg må pga komplikasjonene. For dersom jeg ikke klarer å fullføre et svangerskap er det snakk om å gå videre til selektiv ivf, evt adopsjon, og når man beveger seg oppover i 30årene så kan vi ikke se det ann i så veldig mange pp'er før vi må ta en avgjørelse. Når det er sagt er jeg slettes ikke stressa, vil kun legge forholdene til rette.
Snart e trekløvern i boks ♥♥♥ Skrevet 7. oktober 2010 #14 Skrevet 7. oktober 2010 Må man liksom ha prøvd længe før man kan ta i bruk hjelpemidla no??? Ka i all verden. Det må no være opp til hver enkelt. Æ e bare på min 2 pp denna gang. Har hatt 1 sa, 1 bo i år. Så føle at æ bare vil få det til å fungere no. Så jaa, vi ska bruke det vi kommer over!! Æ får ikkje åpning i det heile tatt, så æ får å ks denna gang. Planlagt. Det va ikkje det me di to foirrige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå