Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg og min mann har vært separert i 2 år nå, og skal gjøre skilsmissen endelig. Hva har jeg krav på egentlig? Han står som eier på boligen, men jeg har vært med på å skive under på lånepapirene... Vi har ikke noe særeie, for noe slikt har jeg ikke skrevet under på. Alt innbo er mitt, da jeg tok det med meg inn i ekteskapet. Hva burde jeg gjøre med boligen. Jeg kan si såpass at han er utenlandsk, og han fikk opphold i Norge pga vi giftet oss (ikke proforma) Vel, etter et par år som gift var han utro og fikk et barn. Etter dette gikk det kun en vei... Han tjener såpass godt, at jeg har ikke dårlig samvittighet for å sjekke hva jeg har krav på. Hadde det ikke vært for meg hadde han ikke vært i Norge, og heller ikke tjent så bra etc.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Ups lot banken deg virkelig få lov til å gjøre noe så dumt???? - Mannen din kan faktisk beholde boligen, mens du sitter med din del av lånet! Jeg gjorde det samme (vi var 3 som kjøpte og man får ikke ha 3 navn på skjøtet), men banken krevde at vi skrev kontrakt på at halve vår del av boligen tilhørte meg... -Får håpe han er snill med deg!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 hvis dere var 3 som kjøpte var dere vel ikke gift. Det er andre regler for gifte enn når noen kjøper noe sammen. Skjøtet er forøvrig ikke det samme som reelt eierforhold. Men den som står på skjøtet står som eier utad og dersom det ikke er tinglyst urådighetserklæringer eller lignende så kan den som står som eier på skjøtet selge eiendommen uten at reell eier vet om det. Tror regelen er slik at han har krav på halvparten av ditt og du halvparten av hans eller noe sånt. Er ikke sikker. Det lureste er nok å ta kontakt med advokat.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Reglene er ganske inviklet. Du bør derfor kontakteen advokat for å få det riktig. Hvis du vil kan du lese litt om reglene her: http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=33&ArtKey=78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå