<3guttemamma<3 Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har kjøpt denne kalenderen: http://www.margaretha.no/butik/default.asp?pf_id=NO-447227&dept_id= Er helt fersk på brodering, så jeg lurer på hvor jeg skal begynne? Skal jeg brodere rammen rundt først? Må jeg telle meg frem til hvor rammen skal være, eller skal jeg bare brodere den slik at jeg får brettet inn kantene likt på begge sider, både oppe og nede? Føler at det er litt teite spørsmål, men er så kjipt å gjøre feil når broderiet er såpass stort og det innebærer så mye arbeid...:-)
mammo69 Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 finn midten på stoffet og tråkle en tråd tvers over begge veien slik at det blir et kryss. Begynn så ca på midten med en av fargene. Ta en god del av hver farge av gangen, men ikke for mye, for hvis du har gjort en feil, blir det lettere å reparere hvis ikke du har sydd for mye. Spar hvitfargen til slutt, men før du tar rammen rundt. Det er i alle fll det jeg ville gjort. Lykke til
missme Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg bruker å begynne på rammen, men det hørtes riktig ut det du fikk forklaring av i første svar
<3guttemamma<3 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2010 Tusen takk for svar, damer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå