Gå til innhold

Er virkelig ungdommer så fæle da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som lærer på ungdomsskole og får stadig høre ting som "uff, stakkars deg!", "oi, da er du tøff, hvordan orker du det?" osv i samme duren. Føler folk generelt synes ungdommer er veldig slitsomme og uoppdragne, og ser her inne at alle gruer seg til at barna blir tenåringer. Nå er jeg selvsagt ikke så naiv at jeg tror at det blir lett å ha tenåringer bare fordi jeg er vant med tenåringer, det er alltid noe annet med ens egne barn, men jeg gruer meg ikke likevel.

Jeg for min del elsker ungdommer, og føler meg utrolig heldig som får lov å tilbringe så mye tid sammen med disse flotte, skjønne og sjarmerende menneskene. Selvsagt er ikke alle dager og alle situasjoner rosenrøde, men jeg føler at ungdommer har fått en veldig ufortjent jumboplass i samfunnet vårt. De har jo så utrolig mye godt inne seg, men det virker som om samfunnet har bestemt seg for å ikke se dette, bare fokusere på det negative som fyll, narkotika, gruppepress, mobbing osv. Ja, klart det er et problem i denne aldersgruppen, men det blir alt for mye negativt fokus. Det er i hvertfall absolutt ikke noe i stakkars meg som er lærer på ungdomsskole, det er vel heller heldige meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens ungdom er frekke, uoppdragene og svarer sine foreldre !!

...hm...det var det visst Sokrates som sa...for noen tusen år siden, det er vel heller noe med at vi andre blir eldre ??;-)

Skrevet

Jeg kjenner mange flotte ungdommer og også en del uoppdragne, samme som at jeg kjenner mange flotte voksne mennesker, men også en del ufordragelige av dem også. Tror ikke ungdommer er så mye værre enn det voksne er.

Skrevet

Det er nytt at skoleungdom stadig oftere går til fysisk angrep på lærere. Men det er kjempeflott at noen (eller mange) har det som HI!

Skrevet

Vel, det er vel det samme der som over alt ellers; noen FÅ som ødelegger for flertallet....

Synd!! Finnes maaaaaaaaange kjekke, oppegående, høflige og smarte ungdommer :))

Skrevet

Ungdommen er ikke så fæle, men det er hvordan de er når de er flere sammen som er dikuterbart :)

Men en og en er de fleste helt OK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...