Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Kjøpte den til gutten min i vår, og er blidt brukt fra mars-april til nå, den har alltid vert vanntett, selv når han har satt seg oppi vannputter.. Vi var ute idag i pøsregn i ca 45 minutter, når vi kom inn var han våt ifra rumpa og opp på ryggen.. Har vasket dressen og hatt den i tørketrommelen 2-3 ganger, men det skal jo dressen tåle står det??
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Hva slags vaskemiddel bruker du på den? Blir den vasket ofte kan vanntettheten bli dårligere, og da bør den impregneres en gang i blant.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Har du impregnert den da? De færreste tåler tørketrommel, tross at de lover det.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 De slutter å være helt vantette etter en del vask uansett hva du vasker med er nå min erfering. Jeg vasker alltid på vranga med Milo men etter en stund er de likevel ikke vantette lenger. Tror man skal prøve å vakse de så lite som mulig.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Ingen bombe, de holder ikke mål. Kjøper du Troll så minimerer du det problemet der.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Du må vaske den riktig, og du bør helst ikke vaske den med mindre du virkelig må. Som når den er tisset i, eller stinker. Da vasker du den helst på vrangen med tec-vaskemiddel først, og så tec-reimpregnering etterpå. Vasker du den på riktig måte skal den tåle vask, men ja, den blir ødelagt av for hyppig vasking og feil vasking.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Opplevde det samme da jeg hadde reima tec til ene jenta vår et år. Var desverre ikke så fornøyd med den dressen. Nå har jeg reima tec til snuppa i år, men det bare for jeg fikk kjøpt til 70% og jeg regner egentlig ikke med at den er vanntett, men at den tåler litt vann:) Ser det er fler her som snakker om å impregnere dressen, men må da bare si at vi har hatt Troll i mange år til jentene og de dressene går nå i arv til lilleknott. Selv om de da er brukt høst,vinter og vår av begge jentene og nå av lilleknott så er de like fine og like vanntette:) Har vasket de mange ganger med vanlig vaskepulver (!) og har aldri trengt å impregnere de?! Jeg ville faktisk gått til butikken du har kjøpt den i og klaget jeg- de sier jo at de skal være vanntette!
Cat.68 Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Ingen av disse dressene er vantette for bestandig samme om man tar veldig godt vare på de, og impregnerer dem med jevne mellomrom. Men man kan ta forholdsregler for å få de til være leeeeenge. Som at ikke vaske de så ofte, og bruke tec vaskemiddel feks.Men det beste rådet jeg fått og som gjort at de dressene vi har holdt seg veldig lenge er å IKKE vaske dem med skyllemiddel. Det gjelder forøvrig ALLE klær som er impregnerte og som skal være vantette.
Aliena Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Har hatt to reimatec-dresser, og ingen av dem har vært 100% vanntette selv før de ble vasket i maskin. Høstdressen holdt vannet bedre ute, men ikke helt. Trolldressen derimot har gutten min holdt seg helt tørr i, uansett vær.
Cat.68 Skrevet 6. oktober 2010 #10 Skrevet 6. oktober 2010 Hmm, Ingen av mine dresser har noensinne tatt inn vann. Og har bare brukt reima. Vil tru det må være en del variasjoner i modeller og tøy og slikt siden det er så sprikende erfaringer når det gjelder disse dressene. Rart egentlig.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 Hvor kjøper eg tec vaskemiddel da? skal prøve å vaske di neste dressene mins muligt frammover takk for så mange svar!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #12 Skrevet 6. oktober 2010 Kjøpte en reima-tec + dress nå i helgen og damen på butikken sa at den burde vaskes minst mulig... med omo color og ikke skyllemiddel... ikke tørketrommel... og så måtte den impregneres etter hver 5. vask...sånn ca....da skulle den holde lenge.. Dette har vi gjort tidligere år og de er like tette de dressene...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #13 Skrevet 6. oktober 2010 Reima skal IKKE vaskes med Omo, her vet ikke den butikkansatte hva hun snakker om. Omo inneholder enzymer(blekemidler) som ødelegger dressens overflate. SKyllemiddel skal helt riktig ikke brukes, det tetter porene i stoffet.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #14 Skrevet 6. oktober 2010 Fullt mulig de har egnet vaskemiddel og impregnering der du kjøpte dressen. Men hvis ikke så har de fleste sportsbutikker dette. Evt kan du bruke Milo som vaskemiddel, det fungerer helt fint.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #15 Skrevet 6. oktober 2010 enig med de over her. minst mulig vask og spesialvaskemiddel samt impregnering med jevne mellomrom. Tror ingen dress ville holdt noe barn tørt i dag, det bøttet ned. er ikke meningen at den skal holde den type vær, da er det nok kun gummitøy som duger. den beste vanntette dressen jeg har brukt er forresten ticket, men syns reima er bra også, men stoffet er ikke like lett å tørke av som ticket sine, dermed blir det mer vask og mindre vanntett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå