Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg skal søke på en jobb i en bhg, men har ikke skrevet søknad på leeenge, så vet ikke helt hvordan jeg skal skrive. Jobben jeg hadde før som jeg jobbet i 3 år fikk jeg gjennom en venninne,så skrev ikke søknad. Føler det jeg har skrevet blir litt dårlig. Noen som kan komme med noen tips?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Du bør vise til utlyst stilling (hvordan du fikk høre/lese om den), så fortelle kort om deg selv (din alder, arbeidserfaring, evn utdannelse) så fortelle hvorfor du søker jobben og hvorfor du passer godt i akkurat den jobben. Hvis den har stått utlyst i avisen eller på nett, les annonsen godt og se om det er noe spesielt de leter etter. Skriv at du er det :-) Siden det er en barnehagejobb, bør du vel inkludere at du er glad i barn og opptatt av deres utvikling/at de har det fint hver eneste dag el.l. Avslutt med kontaktinfo til referanse + at du håper å høre fra dem snart. Vennlig hilsen. Ikke skriv for langt, legg heller ved cv og referanser.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Både www.nav.no og aftenposten.no har mange gode tips for søknad og cv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå