Ranveig R Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Korleis er plassen i baksetet/avstanden mellom framsete og baksete? Vi skal kjøpe "ny" bil og vurderer ein Berlingo (2001-modell), men synest det ser trangt ut for bakovervendt sete. Ut over det, er dåke fornøgde med bilen?
Ranveig R Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #2 Skrevet 6. oktober 2010 Ingen som har ein sånn ein her, altså??
Silja FullFres McQueen Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Tror Ugla har en, spør henne
Ugl@ Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Spørs årsmodell. Vi har en av den nyere typen, en 2008modell og den er nok noe oppgradert. Foreldra mine har en 2007modell som også er ok, men det er bare fra det ene året til det andre gjort store forbedringer. Mannen har en 1997mod som arbeidsbil og den har vært grei nok, men mer tungvint siden den var tredørs og noe kronglete inn og ut med barnesete, feste sete osv. Mens den nye er genial med skyvedører på begge sider, pluss mange finesser, mye stillere og mindre "varebilaktig". Jeg er superfornøyd med vår 2008mod og synes vi fikk mye bil for pengene med tanke på at det er nybil, det kan tenkes det er brukte på markedet av den aktuelle modellen, men ser det er flest varebiler. I vår bil er det rikelig med plass til både forovervent, bakovervent og det man måtte ønske, det går også greit med 3 store barneseter i baksetet! Takhøyde, samt mange muligheter med setene gjør det til en allsidig bil. Jeg klappa sammen baksetene og omgjorde bilen til varebil og kjørte flyttelass i sommer for min bror, fikk med nesten like mye som på en henger. Har lagt ned forsete og et sete bak så ble det plass til 3meter med rør også, juletre på 2,50 var også ingen problemer å få inn. Det er feste for ski og snowboard i taket som også funker for feks gardinstenger og den slags når man er på storhandel. Tur på Ikea eller hente vaskemaskin og kjøleskap, niks problem. Som du forstår, jeg er veldig glad i bilen min ;-)
Ranveig R Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2010 Hoho, godt å høyre noko positivt, eg er generelt skeptisk fordi eg ærlig talt synest den ser skikkelig dum ut. Men om den er fantastisk på alle andre områder så får det heller våge seg. Kanskje ein kan bli glad i ein sånn likevel...? Det er 2001-modell det er snakk om. Gamal, men likevel berre halvparten så gamal som den forrige bilen vår nesten ) Den har skyvedører bak, noko som er eit absolutt must for at eg skal kjøpe den. Veit ikkje kor mange variasjonsmuligheter det er med setene i og med at bilen er såpass gamal, men det er no først om fremst som normal familiebil den skal brukast. Så no prøver eg å tenke gjennom kven eg kjenner med Berlingo (sånn omtrent på alder med "vår") så eg kan prøvefeste setet til lille og sjekke at eg kan ha ho bakovervendt i det sete i eit år eller to til i den bilen. "Vår" bil står nemlig i Førde, ca 4 t kjøring herfrå og eg gidd ikkje dra dit for å prøvefeste setet og finne ut at det ikkje er bra nok ) Takk for utfyllande svar, det var morsom lesing. Vi må nok uansett finne på noko anna med juletreet, sidan vi har 4 meter under taket i stova og likar å fylle opp plassen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå