Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har ei datter på nesten to år, og er en stund til jeg er ferdig me utdannelsen min, og hvis vi skulle vente med nestemann til etter utdanningen min blir det min. 6 år mellom dem... Hvordan klarer man det med økonomi? Får man mer enn di 8900kr i mnd under permisjon når man har ett barn fra før? Kjempegla om noen kunne svare meg!!! =)
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 hmm lurer litt selv.. fikk mi første under utdanning, hu er 1,5 år nå. skal begynne sånn smått å prøve på nr 2 nå selv om jeg er under utdanning.. om du går høgskole er d vel 10 000 i mnd, bare at du får en god sum i starte og 6 og noe hver måned helt til du får en god sum igjen i januar, er om å fordele det selv slik at d blir 10 000 i mnd da:P men du får jo trygden og da.. du får høre om d er mulig å få dekt litt skolepenger gjennom nav da? er ikke sikker selv egentlig. men jeg vet en ting, og det er at jeg gidder ikke vente til jeg er ferdig med skole for å få barn nei! den tabben gjør jeg bare ikke få barna når man er under utdanning, høgskolene har brae tilbud og er godt tilrettelagt, kan jo få barnehageplass på høgskolene også håper noen flere kan svare deg, slik at vi begge får vite mer:P skal dere prøve nå altså?
Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2010 Er vel egentlig bare å lufter tankene mine her, ikke noe seriøs prøving akkurat. Sambo jobber borte nå, så kunne egentlig ikke tenke meg å få en til å ta meg av alene. Men d er liksom litt gunstig å få barn før man kommer ut på arbeidsmarkedet da arbeidsgivere sikkert ikke har så lyst å ansette kvinner som vil gå fort i permisjon etter at de blir ansatt (selvom de ikke har lov å drive med slik diskriminering, men det forekommer jo!) Uansett er det siste og mest viktigste faktoren hvordan man klarer å få tingene til å gå rundt økonomisk! Har lyst å ha det stabilt og trygt, og kunne være i stand til å leve ikke bare overleve!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 ja det skjønner jeg godt, begge delene det med at de ikke vil ha damer som vil bli gravide så fort de får jobb tenkte jeg egentlig ikke på heller før du sa det nå, enda en grunn til at d er positivt å prøve nå det er de pengene da.. men d ordner seg vel alltids? er det hva man skal prioritere selv da... luksus mamma eller hverdagsmamma lilksom men det er vel ikke bare svart og hvitt heller jeg for min del håper jeg havner i midta av de to der, enten det eller på hverdagsmamma.
Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2010 Ingen flere som har sin mening eller erfaring å komme med?? =)
trippeltopp Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Kan dessverre ikke svare deg, men lurer veldig på det samme..
mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 hei jeg er mamma til 2..fikk begge to under studiene..gikk sykepleien og fulførte. var selfølgelig avhengig av mannen og inntekten hans..for jeg fikk ikke mer en ca 7000 kr mnd + 2x barnetrygd (980+980) i mnd..fikk ikke mer pga han tjente for godt..men d finnes noen goder.og er en alene mamma så får man i hverfall penger (nesten så systemet oppfordrer partnere til å gå fra hverandre..ca 20 000 fikk ei vennine av meg i mnd som dekket b.hage, skolebøker osv..)..eller i hvertfall de første mnd..jobbet litt i helgene/kveld når barna hadde blitt ca 9mndr..kjøpte hus med siste mann..pluss lån bil, og barnehage på eldste..d gikk, klart d var tøft økonomisk men alt går når en er innstilt på d..og jeg gjennomførte i 2009..kjempe letter og gla når jeg endelig var ferdig..litt stolt av meg selv også var jeg..men jeg hadde ikke vært der uten mannen min..nå planlegger vi nr 3..noe som jeg allerede tror har klaffet..og denne gangen er jeg i fast jobb som sykepleier..så d blir litt lettere mmen til dere som tenker å få barn under studier..alt går når en er innstilt på d..noe trangt på økonomien blir d..lærer å prioritere! ønsker dere lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå