Gå til innhold

Noen som ikke har badekar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min største drøm er å få et badekar. Ikke så mye for meg selv, men for at kattevasken av barna da går så mye lettere. Vi har nå bare dusj - og barna mine hater dusjen. De er 3 og 5år og vil heller mer bruke badebaljen. Vi har den største baljen markedet har, men de (iallefall eldstemann) har vokst ut av denne også.

Så hva gjør man nå?

De jeg spør som har badekar sier at det ikke blir så ofte brukt. Og at det bare er i denne alderen (1-6år) at badekar savnes. Neste år når det blir fotballtrening er det ikkeå bade i badekar barna vil. De vil ha en raskt dusj og løpe ut med venner. Stemmer dette?

Så dere som er uten badekar: Savner dere badekar? Går det greit å bare bruke dusj?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke badekar, bare dusj og jeg må si at jeg ønsker meg badekar!

Guttene er 5år og 6,5år og de stortrives med å dusje, selvom de også elsker å bade. Det kjekke med dusjen er at det stortsett er litt kjappere gjort å spyle av de når vi har det travelt.

Men for min egen del ønsker jeg meg badekar. På dager der alt er bare kaos og lydnivået står i taket skulle jeg ønske at vi hadde badekar, sånn at jeg kunne fylle det fult med varmt vann å masse skum. Da skulle jeg tatt med meg en god bok og lagt meg der til vannet ble kaldt!

Ønsker meg bad med begge deler!! Fordelen med at vi sannsynligvis skal overta huset til svigerforeldrene mine om noen år er at der er det evig stort nok bad til å ha begge del og fremdeles ha masse plass!!

Skrevet

Vi har badekar der vi bor nå,men det er et diger boblebadekar, og bare styr med det til (små) unger synes jeg. Tar evigheter å fylle det opp osv, og barn under 3 år skal heller helst ikke bade i det tror jeg. I hvertfall så bruker vi det nesten ikke, og jeg savner det ikke heller egentlig. Å ha vanlig badekar altså. Her dusjer vi alle barna som er fra 1 til 8 år. 3 åringen misliker å dusje, to to eldste synes det er helt ok, mens 1 åringen av alle faktisk elsker å dusje. Hun løper håpefullt inn i dusjen hver kveld når bleien er av, hehe...

Tror nok de eldste barna gjerne ville ha badet oftere om de fikk anledning til det, de liker å bade når de får anledning til det.

Skrevet

Jeg har ikke badekar og skulle gjerne hatt det. Men med 10-15 minutter til rådighet på badet pr dag ville jeg nok ikke brukt det noe særlig...En dag skal jeg ha bad som er stort nok til å ha badekar i og tid til å sitte i det. Da jeg var tenåring hadde vi det og jeg kunne sitte i det omtrent en time et par ganger i uka:) Finnes ikke noe mer avslappende:)

Skrevet

Sikker på at dere har den største balja?

Jeg har en diger en med propp kjøpt på Obs, og ungen på 4.5 elsker den og er langt unna å vokse ifra den.

Da vi hadde badekar likte han også balja mye bedre en karret. Så jeg satte balja oppi karret istedetfor.

Skrevet

Vi har ikke badekar, vi hadde når gutten vårs var baby, men heiv det ut og kjøpte oss en dysj heller. Fordi det er så lavt under taket på badet, vi måtte bøye oss for å få dysjet håre når vi sto oppi badekaret.. Og ja, eg savner badekaret:)

Hadde vert greit med dysj og badekar i ett, men badet har desverre ikke det høyeste taket.. Hadde vert så koseligt å bade ilag med sønnen av og til, 20 mnd, leke med båter f.eks :) + det er nok kjekkere for barna når badestampen blir for stor ja ;)

Skrevet

Vi har ikke badekar, og jeg skulle gjerne hatt et.

Tar selvfølgelig lengre tid å bade enn å dusje, men sånn som det er nå bruker jeg så mye tid på å diskutere med 6-åringen om at han skal i dusjen at jeg føler det er vel så tidkrevende. (Herlighet, maken til kverulanter de plutselig blir når de når skolealder!) Og 1-åringen er heller ikke glad i dusjingen.

Mine foreldre har badekar da, så jeg lurer på om jeg skal legge besøkene dit når ungene trenger et bad, hehe..

Skrevet

Det er den baljen med propp fra Obs! vi har ja. 5-åringen min er lang og han kan ikke strekke ut bena i den. Den er ganske ubehagelig for han.

3-åringen sitter fint, men han kan ikke legge seg ned på magen og plaske. Ikke at det er så viktig, men han vil jo så gjerne gjøre akkurat det. Han sier " hvorfor kan jeg ikke svømme når jeg bader?".

Poenget vårt er at de hater dusjen, men er det verdt bare å kjøpe et badekar av de grunn?! Kanskje de neste år ikke vil like badekaret. Og er det egentlig lettere med badekar?

Hmmmm.....må gå i tenkekroken.

Tusen takk for alle svar!

H.I,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...