Gå til innhold

Lavkarbo og porsjonsbegrensning, hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for å prøve å slanke vekk de siste kiloene med lavkarbo (light?) kosthold.

Finner mange lekre oppskrifter men det står aldri hvor mye en skal spise. Og så står det stort sett at en skal ha en god klunk fløte eller noen store smørklatter osv. Ikke noe nøyaktig mål:)

Etter å ha gått på Grethe Roede i et år så syntes jeg det er vanskelig å legge "tellingen" vekk.

Er det sånn at jeg skal ha i meg det samme antall kcal nå som da jeg gikk på GR? Altså ca 1300-1600 kcal? Eller skal man ha i seg flere kcal på lavkarbo (det klarer jeg ikke å få til å stemme)?

Nå har jeg akkurat spist en omelett av 3 egg, to skiver taffelost en "klunk" kremfløte stekt i oliven olje(får meg rett og slettikke til å bruke meierismør).

Føler meg stapp mett og skikkelig kvalm egentlig...

HAR googlet meg hit og dit, vært på lavkarbo.no ogsåmen velger i tillegg å spørre her inne:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang til:)

Skrevet

Hvis du føler deg stappmett og kvalm, bør du nok spise mindre. Jeg spiser mye mindre når jeg spiser så mye fett. Du kan jo ta utgangspunkt i håndflatemodellen til fedon? Google det. :) Rådet mitt er å høre på kroppen. Spis når du er sulten og stopp når du er mett. :) Det er normalt å ha litt vondt i hodet og føle seg slapp de første dagene. Drikk masse vann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...