Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Er det noen av dere kloke damer som har marsvin? Min snuppis har fått marsvin, og vi har katt fra før, hvordan går disse to i sammen? Er det noen som kan hjelpe meg? Katten og kaninen som vi hadde var perlevenner, men kan ikke se helt for meg at det samme skjer med marsvinet.
♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Vi har både katt og marsvin, og det har aldri vært noe problem:-) Vi også hadde katten først, og var litt spente på hvordan det skulle gå...Men de er kjempevenner! Nå har jeg aldri marsvinet ute av buret uten at jeg passer på, da...Men det er mer av andre grunner enn Pus, egentlig...Kunne godt hatt det - stoler fullt og helt på at hun ikke hadde skada marsvinet:-) Vi fikk også hund senere, og det gikk også over all forventning:-) Så min erfaring er at dyr som bor sammen, lærer fort å se på hverandre som en del av "familien"...Vet ikke hva som hadde skjedd dersom Pus hadde møtt på et fremmed marsvin i hagen, for å si det sånn! (...Hvor sansynlig det nå ville vært, da...he,he...) Til og med hunden, som de første gangene han så marsvinet, bjeffet og bjeffet som en gal - nå sniker han til seg marsvinmat så fort han får sjansen! Og da mener jeg at han stikker hodet inn i buret og spiser av skåla sammen med marsvinet!! Ganske utrolig, synes jeg! Det er jo ikke alle som er like "tolerante" overfor andre dyr, men ettersom det gikk så bra med kaninen din, går det helt sikkert bra med marsvinet også! Lykke til, ihvertfall:-)
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2010 Tusen takk for svar, da går det nok bra, vi får la de hils på hverandre, :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå