Gå til innhold

Hvordan ble dere enige om å prøve bli gravide?

Anbefalte innlegg

Gjest LonleyGirl
Skrevet

Jeg hadde hinta litt om at jeg ønsket barn og ville være ung mor, så en dag (for 1.5 år siden ca) så kom han bare hjem og sa at nå var det på tide å prøve pga han hadde hørt det kunne ta oipptil 1 år å få det til. Han ville egentlig vente 1 år, men han sa det at innen barnet var laget og født så var det gått så han var klar! Husker hvor glad jeg ble, gråt og smilte og lo om hverandre.. Gode minner! Nå er det utredning om 4 mnd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir 30 denne mnd, så har snakka endel om det at jeg ville ha snart, for det kan jo ta lang tid og, da sa han, ja skal vi prøve da? jett om jeg smilte stoooort

Skrevet

Første gangen ble vi gravide da vi glemte pillen! Idag har vi ei snuppe på 1,5 år :D

Så fikk min bror nylig en sønn, og da spurte samboern min om når vi skulle prøve igjen, og var sa at det kunne jo ta lang tid før det klaffet. Ble egentlig enige der og da om å begynne å prøve:) Så nå er vi inne i 1 pp, og har ikm på søndag!

Er vi heldige og at det klaffer snart blir det en herlig aldersforskjell mellom kidsa:)

Skrevet

Det var min kjære som brakte det på banen her.. Eller, det er klart at jeg hadde tenkt tanken lenge, men jeg var jo også forberedt (i og med at vi ikke hadde vært sammen såå lenge) på at det måtte bli litt frem i tid. Så derfor var ikke dette noe jeg pushet på. Men en dag så spurte min kjære meg om jeg var sikker på at det var ham jeg ville være med for alltid, hvilket jeg selvsagt svarte ja på... Og da sa han, ganske kontant: da vil jeg ha barn med deg. Jeg ble helt målløs, og selvsagt kjempeglad... så der og da satte vi dato for når vi skulle begynne å prøve. Vi ventet nesten et år før vi begynte, og spiren satt kjapt. Nå har vi en gutt som snart er tre, og det er naturlig å få nr 2 snart, så ikke aldersforskjellen blir alt for stor :)

Skrevet

Hei

Tror vi begge har gått og vert litt babysyke ei stund nå, så nå ble vi enige om å droppe prevensjon og se hva som skjer :) Blir kjempekoselig med en prøveperiode nå, håper det ikke tar så lang tid:)

Skrevet

Vi har begge villet få flere barn sammen.

Men når vi bestemte oss for og starte prøvingen, så skulle jeg til og ta p-pillen der jeg sa til han at jeg ikke ønsker så mye og bruke pillen mer.

Da sa han, det har jeg tenkt på lenge min kjære. Så fra den dagen har jeg ikke brukt p-pillen.

mnd senere så prøver vi enda !!! :D hehe

Skrevet

Vi har "tulla" med det en stund, vi har en sånn intern greie med at vi prøver og sette hverandre ut, deriblant det med og si "jeg vil ha barn med deg", litt merkelig sikkert å høre for folk som ikke kjenner forholdet vårt men, det er jo en seriøs ting og "tulle" om:P

Uansett, en dag så sa han: "Jeg vil ha barn med deg jeg" jeg bare lo som vanlig og sa "duu, jeg blir ikke satt ut og skremt lengre av den tullinga de assa". Han: "Men jeg mener det, jeg vil ha barn med deg nå, hvis du vil, føler deg klar og tørr." Jeg: "Jeg vil også ha barn, har alltid hatt lyst på det, og jeg føler meg klar:)" Han: "Okai, men da prøver vi da?" Jeg: "Ok, da slutter jeg med pilla nå da?" Han: "Ok:)". Og sånn ble det.. hehe.. ikke akkurat den meste romantiske historien men det var veldig spennende stemning, smilte og lo for meg selv og måtte spørre han en ekstra gang "Du tulla ikke, ikke sant?", han svarte med et lurt smil "nei, kjærsten min, tuller ikke, jeg vil ha barn med deg, nå." :)

*Lykkelig!*

Skrevet

....en fantastisk ferie i Italia, litt mye vin og kos, og ikke noe prevensjon. Mannen min sa den natten, at han håpet vi hadde laget et barn sammen..... Og da kom temaet opp i dagens lys, var det det vi egentlig ville? Og var det derfor det hadde skjedd den natten som det gjorde...?

Han ønsket det nok mer enn jeg ante : )

Og vi fikk nr 1...ca ni mnd etterpå!

Skrevet

Vi har egentlig snakket om barn lenge, men jeg har vært student så det har ikke vært aktuelt når jeg har studert (jeg ville, men ikke han..Var vel egentlig enig med han innerst inne) Da det nærmet seg slutten av studiene sa han plutselig at han ville vente til jeg fikk fast jobb. Samme dag som jeg tok siste eksamen fikk jeg en tlf om at jeg hadde fått jobb:) For å ikke være gravid med en gang i ny jobb, ventet jeg en mnd før jeg sluttet på pillen og nå sitter jeg her og har ventet på mensen i 3mnd:/ Samboeren er overklar og stryker meg på magen hver dag..Håper virkelig jeg kan få eggløsning snart..

Skrevet

Kjæresten min var veldig klar på det helt fra vi ble sammen, men respekterte at jeg ikke ville. Vi tullet mye om det en dag og han sa ofte: "jeg har bare lyst til å kaste alle pillene dine!" Så sa jeg: "gjør det da vel ;) Hvis du tør skal jeg slutte :)"

Og siden har vi prøvd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...