Gå til innhold

såpe/krem/salveserie til barn? Hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Dr.Greve. Litt olje i badevannet, sinksavle når hun er sår og så vasker jeg håret hennes hver 14.dag.

Ellers bruker jeg bare vann og litt Talkum under hakene;)

Skrevet

Er blitt veldig glad i Dr.Greve sin serie.

På såre stumper bruker jeg Inotyol.

På røde stumper og i valker legger jeg litt talkum.

Skrevet

Bruker Hermal badeolje, samme som de bruker på føde/barselsavdelingen her. Synes den er best av de vi har prøvd.

Forsøker å smøre minst mulig krem, (har ikke atopiske unger da).

Bruker potetmel ved bleieskift.

Brukt inytiol ved sår stump, men driver nå å tester ut NAF barnesalve.

Har mer tro på å plukke gode produkt som passer ens unger fra ulike serier, framfor å velge alle produkt fra en produsent.

Skrevet

Jeg elsker seba med produktene. de lukter hodt, og mine barn tåler de... Er mye de ikke tåler, så er veldig fornøyd med å ha funnet Seba Med ;)

Mot sår rumpe bruker jeg dr.greve din sinksalve. Den er ikke så klissete som mange andre. Er hun veldig rød bruker jeg Inotyol i rumpa.

Skrevet

Vi bruker Dr.Greve shampo og leave in balsam, Sebamed olje til bad + vask av stumpen og Silulen sinksalve (Inotyol ved veldig rød stump).

Skrevet

Bruker såper og zinksalve fra Babyline, da disse er hudvennlige og gode til små babyer.

Til ekstra sår stump bruker jeg inotyol.

Så bruker jeg mesoft kompresser til å vaske stumpen med. Vil også anbefale tena vaskekrem på det varmeste. Den er mild og uten såpe. Den tar all vond lukt, og lukter godt. Den trenger heller ikke vaskes bort.

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-814947.aspx

Skrevet

Neutral babyolje på mesoftkompress er det beste for en sår stump! vi bruker også sinksalve og har god erfaring med det på utslett både her og der.

Vi har kjøpt Burts Bees badeolje, bleiesalve og bleiepudder. Naturlig, økologisk og uten kunstige ingredienser - lukter mildt og godt av baby og er veldig effektivt. Dyrt i Norge, så vi bestiller fra England.

Med disse produktene har vi hittil sluppet unna det verste utslettet og har ikke hatt bruk for inotyol :) Noe andre produkter har vi ikke hatt behov for!

Skrevet

Vi bruker stort sett økologiske produkter.

Salve: zincsalven fra Weleda er fantastisk. Poden har prestert å bli verre med Neutral salven og Dr. Greve salven, det er tydeligvis bare Weleda han tåler.

Krem: Han har nylig fått konstatert lett eksem og trenger regelmessig smøring. Akkurat nå veksler vi mellom Mori of Norway og Lykkelig som liten kremene. Den første passet veldig bra i sommer, men virker ikke fett nok akkurat nå. Lykkelig som liten kremen fikk vi på lørdag, og huden er allerede merkbart bedre.

Såpe ble kjøpt i utlandet, økologisk. For tiden har vi ikke badekar, og har derfor ikke badeolje.

Skrevet

Når han var baby gikk det stort sett i Babyline. Det lille vi brukte(olje og badeskum.)

Som shampo brukte vi riktignok Sebamed, han har alltid hatt mye hår, og hadde en periode en del skurv som ikke luktet så godt, så da var det greit med en lett parfymert shampo.

Ved sår stump har vi brukt a-creme og ringblomstsalve.

Nå når han er eldre bruker vi stort sett Libero-serien.

Ikke noe form for hudproblemer her da, og han ser ikke ut til å reagere på noe.

Skrevet

Jeg må bare tipse deg om en helt super krem som jeg bruker på min baby, både til sår stump og ved rødhet i hudfoldene under armer og haker (min baby har flere haker;) ) ; Wedela Calendula zink krem er helt super. Fåes kun kjøpt i helsekost butikker, den koster ca 100,- tror jeg og jeg vil virkelig anbefale den.

Skrevet

Dr Greve. Den er uten parabener og lukter godt.

Skrevet

Lano til kroppen, eldste har atopisk eksem og dette er eneste såpe hun ikke reagerer på. selv om de som skal være så fine fra apoteket reagerer hun på så jeg gidder ikke å bruke annet til de andre heller. Enkelt og greit.

Såre stumper er det potetmel.

Håret bruker vi Glow (om jeg ikke husker feil) elste som ikke reagerer på den også. DrGrewe sin nye endte i bare kløe og sår, som de fleste andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...