Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Leverer 1 åringen min i barenhagen ved åpningstid og henter rett før stenging nå i høstferien. Hva sier dere og tenker dere om meg da!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Er ikke det ganske normalt da? Barnehagene er da ikke til kun for de voksnes skyld.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 At du har noe annet å gjøre selv i den tiden, og at barnet ditt esker barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Så lenge du ikke gjør det fordi du er på jobb, så ser jeg ikke helt poenget. Syns det er litt unødvendig.. Men for all del, du gjør som du vil =)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 At du gjør som du vil, og at det ikke er noe jeg gidder å bry meg i
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Ei som ikke gidder å være mor... Jobbet i barnehage og lærerne er faktisk dem som har barna lengst/mest i barnehage - iallefall hvor jeg jobbet.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Ja det har jeg også lagt merke til, at lærerene er de som setter seg selv i fokus oftest, fremfor barna. Snodig. Kommer det av da?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Er det virkelig så ille i barnehagen, da, at barna bør være der minst mulig?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Nei, men hvorfor skal man la 1 åringen være der i 9 timer når mor har fri? Fortjener ikke barna litt kortere dager også!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #10 Skrevet 6. oktober 2010 Barn har det ikke ille i barnehage, men de har det bedre hjemme. Iallefall om alternativet er å være der en hel dag. Hva med å ha barnet i barnehage noen få timer?! Er foreldre virkelig så naive at de ikke klarer å se stresset bak lukkede dører? Tror dere det virkelig er bare turer og aktiviteter?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg tenker at hva du gjør er din business, og så får jeg feie for min egen dør. Noen synes det er galt å parkere barna på lekerommet mens de selv trener på SATS, mens andre synes det er omsorgsvikt. Noen synes barna bør være mest mulig hjemme, mens andre synes barna har det bedre hos andre. Samma for meg, bare barna ikke har det vondt. La oss konsentrere oss om oss selv og våre egne, og la andre gjøre det de vil for seg og sine. Jeg tror barn har det bedre i barnehagen, dersom alternativet er å være med mor overalt for å handle, fikse ting e.l. Eller dersom alternativet er å være hjemme med en mor som sitter i sofaen hele dagen, og følger med på alle serier. Har i grunnen nok med å tenke over hva som er best for mitt eget barn jeg, om jeg ikke i tillegg skal begynne å vurdere andres barn også.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #12 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg ville fått litt dårlig samvittighet for de ansatte og jeg da. I vår barnehage lurte de på om noen skulle ha fri denne uken. På den måten får de også mulighet til å få litt ferie. De passer faktisk barna våre hver dag året rundt. De blir da slitne de også. Vet det ikke er mitt problem og at de for betalt for den jobben de gjør. Men det er ganske bra tempo der og de fortjener litt færre unger de også, hvertfall at barna har litt kortere dager. Samt at barna også blir sliten.... til og med 5 åringen min blir det.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #13 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg tenker at jeg ville prøvd å få kortet ned bhgtiden hvis det var mulig - men det er ikke på bakgrunn av at du er lærer. Det er laange dager for så små å være i bhg hele dagen! Siden du er lærer så tenker jeg at du har mye å ta igjen på jobb, og mye og forberede til etter ferien.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #15 Skrevet 6. oktober 2010 Okei litt på sidelinjen av spørsmålet i HI - men: Bare til opplysning for dem som tydeligvis ikke er helt oppdaterte på læreres arbeidstid - så er det altså pålagt 43,2 timers arbeidsuke for oss. Så kan dere gjøre regnestykket selv på hvor lange dager vi har. Noen velger å legge en del timer til kvelden, andre jobber dem sammenhengende fra morgen til de går hjem. I tillegg kommer alt rettearbeid m.m. som ikke får plass i disse 43,2 timene, og som likevel må gjøres. Noen som vil bytte? Dessuten synes jeg det er naivt å tro at lærere ikke å gjøre arbeid i sine pålagte avspaseringsperioder (høstferie m.fl.) - de fleste jeg kjenner tar med seg store mengder arbeid hjem. Så om da må velge å bruke barnehagen for egne barn, så skjønner vel de fleste av dere med litt omløp og regneevne hvorfor??? Ha en fin "ferie"!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #16 Skrevet 6. oktober 2010 Til HI At du har en uke på deg til å få ferdigstilt badet hjemme, og må bruke tiden godt.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #17 Skrevet 6. oktober 2010 Så derfor trenger du 9 timer fri fra ungen din 5 dager ei hel uke. Jaja, du om det.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #18 Skrevet 6. oktober 2010 Jobber 9 timer hver dag jeg. Dvs. 45 timer i uka, samt har planlegging osv. på kveldstid. Har likevel 1 åringen min hjemme om jeg har fri.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #19 Skrevet 6. oktober 2010 Min mann er lærer, jobber MYE, men har da ungene hjemme i feien sin! Når vi har hatt store opppusningsprosjekter på gang, har de vært der noen timer for at han kan jobbe litt mere effektivt =) Vi liker best å ha de rundt oss, og bruker barnehagen så lite som mulig. De elsker barnehagen, men syntes det er veldig stas å ha ferie med pappa =)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #20 Skrevet 6. oktober 2010 Så bra da, virker som mannelærere er mer opptatt av å tilbringe tid med barna enn damelærere.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #21 Skrevet 6. oktober 2010 Kommer aldri til å skjønne meg på dere lærerforeldre. Men, men vi er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #22 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg syns det er litt rart at man må ha barna så mange timer i barnehagen en hel uke dersom man selv har ferie. Men det er jo ikke min sak. Jeg er selv lærer og mitt barn har fri tirsdag-torsdag denne uka og har korte dager mandag og fredag. Det er fordi jeg ønsker å tilbringe mest mulig tid sammen med han, men jeg har også endel ting jeg må ordne som ikke er like morsomt for han . Så derfor ble det sånn denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #23 Skrevet 6. oktober 2010 Barna som er på min avdeling i barnehagen har det kjempegodt hos oss. De får leke med vennene sine og de får god mat og de får sove og de får godt stell av trygge voksne som er sammen med dem hver dag. De smiler hver morgen når de blir levert og de har det fint hos oss. Hvor ille kan det være at de er hos oss da? De koseligste stundene synes faktisk jeg er når det nærmer seg stengetid i barnehagen og jeg har 2-3 barn igjen som kan sitte på fanget / i armkroken og lese en bok eller synge litt. Det er gode stunder for meg og for barna. Jeg synes ikke det er synd på de som blir levert tidlig eller hentet seint... det er jo de som får mest alenetid med de voksne i barnehagen! ja til at barna skal få være med vennene sine og i hverdagen sin selv om mamma og pappa har ferie. Selvsagt er det fint med ferie med familien også, men hvis mor og far skal pusse opp, eller vaske hus eller rase rundt på kjøpesenterene og ordne masse ting, så ser jeg ingen vits i at barna skal måtte drasses med............
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #24 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg tenker at de fleste arbeidsplasser ikke tar høstferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå