Gå til innhold

Lite aktiv gutt, 4 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt bekymret for gutten min. Han er ikke så aktiv, løper sjelden, og sier ofte at han ikke orker å gå, osv. I barnehagen er han litt treg når de skal på tur, han må dras med. Det har vært sånn lenge.

Har vært hos lege flere ganger for å sjekke føttene hans, også fordi han slo foten sin en gang, men blir avfeid med at det ikke er noe galt.

Er det noen som har noen tanker om hva dette kan skyldes, og hva vi kan gjøre? Vi vurderer å ta han til en fysioterapeut, om det kan være noe feilstilling i kroppen eller noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hav med osteopat?homeopat?masse alternativt som kan hjelpe gutten din.de skal jo ikke sitte så mye iro når de er såpass gamle

Skrevet

Min gutt er superaktiv, men hadde en periode i fjor hvor han var sånn som du beskriver. Jeg tok han med til legen, og han hadde skikkelig mye piping i lungene, og virkelig elendig lungekapasitet! Så var det ret på forstøver i ett par dager, så vanlig astmamedisin, og ungen ble frisk og rask igjen =)

Verdt å tenke på hvertfall!

Han hadde ikke noen av de vanlige symtomene med astma; hoste, synlkig tettehet/surkling..

Skrevet

ASTMA

Det er det jeg tenker. Mange barn har ikke en slik astma med anfall, men mer slik du beskriver. Har jobbet i barnehage - og sett dette ofte. Også min egen sønn har det slik. Gjør kjempevondt inni meg når dere ikke har tenkt på dette før. Det er svært ubehagelig for barnet å ikke få nok luft til lungene. Og vi ser ikke noe hosting eller blå lepper - bare veldig sliten. Ville iallefall prøvd med astma medisiner.

Kjenner meg godt igjen med dette ang å ikke klarer turer.

Skrevet

Flere som tror det kan være astma? Eller annet? Astma har vi ikke tenkt på i det hele tatt, så jeg blir jo litt bekymret her...

HI

Skrevet

Har lest litt om symptomer på astma, og tror ikke det er det. Har aldri hørt noen hvinende pust, surkling, eller sett noen form for anfall.

Skrevet

Han kan være bedagelig anlagt og litt lat. Det finnes faktisk unger som er det og.

Skrevet

:-) Det er det vi ofte har tenkt, for han er en veldig glad og fornøyd gutt som trives godt med å holde på med lekene sine. Løper ikke rundt i huset, men sitter og pusler og koser seg. Men jeg håper bare ikke vi overser noe, derfor jeg lufter det her, i og med at legene ikke har sett noe galt med bena eller noe.

Vi som foreldre er aktive og tar han med oss på turer osv, men han må overtales og pushes hele tiden. Mulig han bare er litt lat og at barn generelt må pushes i gang?

Skrevet

Han bør gjerne utredes for cøliaki. Om han har cøliakai tar han ikke opp tilstrekkelig med næring fra maten og vil bli slapp. Ofte spiser cøliakere rieklig uten at de får noe særlig med energi. Litt magetrøbbel, enten i form av diarè eller hard mage er også vanlig ved cøliaki, men det trenger ikke være særlig med symptomer i det hele tatt. Andre ting du kan se etter som KAN være symptomer på cøliaki er lav vekt, pigmentflekker, leddsmerter og jernmangel. Men det trenger ikke å forekomme.

Skrevet

Hva med å begynne å være gode forbilder og bevege dere selv! Barn tar jo etter foreldrene!

Skrevet

Tenkte med en gang cøliaki jeg også da jeg kjenner igjen tiltaksløsheten fra min egen gutt rett før han ble syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...