☆Monkey Business☆ Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Kan jeg uten videre bytte ut hvetemel med Toro glutenfri lys melblanding i en kake?
line_n & sara Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 jeg ville nok ha funnet en oppskrift som inneholdt glutenfrie melblandinger, for dersom du bare bytter mel med toro kan det gå galt, ofte kan det lønne seg å tilsette litt johannesbrøskjernemel eller noe mer stivelse for å få bedre konsistens. men det finnes masse glutenfrie oppskrifter der ute, bare google!
3småtroll♥ Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Akuratt når det gjelder kaker så pleier jeg bare å erstatte melet med toro kakemix og det går så bra så Trenger ikke noe ekstre greier eller egen glutenfri oppskrift på kaker. Når det gjelder gjærbakst derimot- DET er et annet kapittel;)
It's all about me Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Det kommer an på hva du skal bake. Kaker som er flytende som sjokoladekake kan du fint bytte ut melet med glutenfritt. Gjærdeig derimot bør du ha egen oppskrift som følges til punkt og prikk. Men selv synes jeg ikke Toro sin melblanding er like god som Semper sin og Finax. Aller enklest for deg selv kan du gjør det ved å brukie Toro langpannesjokoladekake og muffins, eller Regal sin langpannesjokoladekake eller brownies da alle disse er glutenfrie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå