Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 -Jeg har ikke studie kompetanse -Jeg er alene med barnet mitt -Jeg har en sykdom som gjør skolegang vanskelig for meg. og jeg har litt under 2 år igjen av retten til overgangstønaden. Jeg holder egentlig på med en annen utdannelse. ( ca ett år igjen ) Vet ikke hvor og når og hvordan jeg skal begynne. Måtte bare få min frustrasjon ut. Noen andre som har lang tid igjen til drømme yrket?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Ja for 6 år siden bestemte jeg meg for å bli sykepleier, men når jeg strøyk på en eksamen som var avgjørende for vitnemålet la jeg drømmen på hylla. Begynte å jobbe, så ble jeg smelt på tjukka kun 19 år gammel. Jeg fikk barnet mitt og barnefar forlot meg for en annen jente kun 3 uker etter fødselen. Da hun var 8 mnd begynte jeg å jobbe deltid og tok opp flere fag fra vgs( for å bedre vitnemålet slik at jeg kunne komme inn på skole i annen by med høyere poengberegning) Da barnet mitt var 2 år begynte jeg å jobbe fulltid og brukte i tillegg 3 år til på å forbedre hele vitnemålet mitt. Nå er barnet mitt 5 år og jeg fikk ifjor et vitnemål med bare 5 og 6 ere Og har i høst startet første året på sykepleien. Drømmen min er å videreutdanne meg til operasjonssykepleier og reise ut med saniteten til krigsrammende land. Det er mitt endelig mål Jeg kunne startet på sykepleien før, men uten samboer hadde det ikke gått økonomisk eller i praksis(gå turnus) så min drøm ble satt på vent i mange år, men nå har jeg endelig kommet i gang. Jeg var på like bar bakke som deg, bortsett fra at jeg ikke har noe sykdom eller noe.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Du må ha sykepleien for å bli jordmor, skal finnes et rent jordmorstudie i Danmark, men det går over mange år det også. Etter sykepleien tar det MINST 2år før du i det hele tatt kan søke på etterutdanning som jordmor, det tar 2år, men kun de beste sykepleierene kommer inn der, veldig høye krav og man må ha jobbet i hvertfall bortimot fulltid de to årene. Jeg vet dette fordi jeg selv kunne tenkt meg å bli jordmor, men innser at det er en fjern framtidsdrøm enda, men ikke umulig, har det bare ikke travelt og er i første omgang fornøyd med å gå sykepleien, ganske meningsfylt det også.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Finnes et alternativ for deg som du kan vurdere, vet det finnes ei inne på dib også som er det: Doula, de har egen skole også, vet ikke om det var 1år eller noe sånt. Da er man med som støtte til kvinner som ønsker å ha med en ekstra støtte når de føder, også før fødsel og i barselstiden mener jeg. Men dette er et privat tilbud, så usikker på lønn osv. Du får rope på Doula Dulosten eller hva hun kaller seg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå