Gå til innhold

Influensa vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på nyhetene nå at de anbefaler gravide å ta influensavaksine. Denne onneholder vaksine mot tre forskjellige influensaer en av dem er svineinfluensa.

Har dere tenkt å ta vaksine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke med mindre jeg blir direkte oppfordret til det av legen. Er nemlig mer redd for vaksinen enn sykdommene..

Skrevet

Aldri i verden...jeg har ikke tenkt å la meg lure til dette massive forskningsprosjektet! Visste ikke at svineinfluensavaksinen er bakt inn i denne nye vaksinen..

Skrevet

Nei det vil jeg ikke. Tok svineinfluensa vaksinen i fjor, ser ingen grunn til å vaksinere meg mot den ordinære influensaen. Er personlig skeptisk til vaksinering under svangerskap.

Skrevet

Nei, her blir det ingen vaksine så lenge jeg er gravid. Er vanligvis for vaksiner. Men denne svineinfluensavaksinen er jeg uhyre skeptisk til.

Skrevet

Nei. Jeg ønsker ikke å delta med livet som innsats i slikt forskningsprosjekt!

Skrevet

Jeg tok svinevaksinen da den kom, før jeg ble gravid. Dagen etter vaksinen var jeg innlagt på sykehus med forsvunnen stemme etter en natt med vansker for å puste. Jeg er anbefalt å IKKE ta noe form for influensa vaksine... vet ikke om jeg ville turd heller.

Skrevet

NEI, ikke ti ville hester skal kunne få meg til å ta den vaksinen. Etter å ha lest og studert mye rundt dette har jeg tatt en avgjørelse på at jeg så absolutt heller vil ha influensa enn den vaksinen i kroppen.

Tar probiotika, D-vit og C-vit, utrolig hvor langt man kommer med det :) Har enda til gode å bli sjuk, selv om folk rundt meg er det.

Skrevet

Jeg har sterk astma, og tok vaksinen mot svineinfulensa.

Men jeg kommer ikke til å ta den mot vanlig influensa. Jeg er på generelt grunnlag skeptisk til vaksiner. Eneste grunnen til at jeg tok den ifjor, var fordi legen sa at jeg måtte... Man blir jo litt engstelig når myndighetene varsler verdens undergang.

Vanlig influensa har jeg hatt før, og det har gått bra. Så ingen vaksine her.

Skrevet

Nei! Jeg er aldri syk! Min datter hadde påvist svineinfluensa for 1 år siden, men både sambo og jeg slapp unna! Jeg er skeptisk til vaksiner som ikke er testet over lenger periode enn det svineinfluensaen var i fjor, og velger derfor å satse på et godt imunforsvar :)!

Skrevet

http://www.dagbladet.no/a/13681480/

Her er blant annet en oversikt over noen bivirkninger som ble meldt inn fra svineinfluensavaksinen i fjor.

At de mener det ikke kan settes i forbindelse med vaksinen er bl.a fordi de har et urealistisk kort tidsrom etter at vaksinen settes hvor bivirkningen må forekomme.

Ja, man kan si det er "bare" 3 stykker som har fått ME "med sikkerhet" etter vaksinen, men kjære vene, jeg er så lykkelig for at jeg ikke er en av de! For deres del har det nok ingenting om si om de "bare" er 3, livene deres er totalendret likevel. Det der synes jeg det er utrolig trist at ikke det offentlige kan ta mer tak i, framfor å pushe den samme vaksinen (bare i blanding med to andre) på befolkningen igjen!

Skrevet

Nei, ingen vaksine her nei!

Ingen av oss tok svineinflensavaksinen heller og det er vi glade for nå, vi ville ikke være noen forsøkskaniner!

Ingen av oss er i noen risikogruppe, og ingen av oss pleier å ha den vanlige influensaen heller, så her stoler vi på oss selv!

Har heller aldri hørt noe om at vi gravide skal ta noen influensavaksine heller før nå...trodde heller at gravide ble frarådet alle vaksiner som strengt tatt ikke er nødvendige!

Men saken er vel den at dei har igjen så mye vaksiner fra i fjor at det er derfor dei vil at vi skal ta den....

OG pandemierklæringen er jo også tilbakevist og kommet fram til at det ikke var så mye verre enn vanlige influensaen, men typisk å komme med slik skremselspropaganda nå når det nærmer seg vinter og sesong for vanlig influensa!

Skrevet

Aldri i verden om jeg tar influensavaksine! Kroppen takler slikt helt fint selv. Hadde influensa med første og da var det bare å innta sofaen og slappe godt av, pluss å drikke mye i en uke. Influensaen forsvant og hadde ikke noe mer plager enn når jeg har hatt influensa uten å være gravid. Influensa er ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...