Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Idag fortalte venninna mi at kjæresten hennes hadde angrepet henne denne helgen når de var ute på en uteplass. Hun hadde heldigvis mange venner der som holdt han tilbake (og kjæresten som også jobbet på uteplassen fikk sparken og ble utestengt derifra). Han hadde ropt diverse ufine ting etter henne. Hun har nå fortalt meg at hun vil gi han en ny sjanse. Han skal til psykolog og de muligens til par-terapi. Han har lovet å ikke drikke mer, for det er i beruset tilstand han blir slik mener hun. Før har han kastet henne ut av huset (ikke kastet bokstavelig talt) flere ganger, en gang på ferie til og med. Dette er heller ikke første gangen han kaller henne for hore etc. Hun har fortalt alt dette til meg i fortrolighet, og sagt at jeg ikke skal si det videre. Hun vil holde alt dette skjult fordi hun ikke vil få skjennepreken fra andre. Jeg har allerede frarådet henne til å prøve på nytt med han rett og slett av egne erfaringer. Min mor var i et lignende forhold, hun ble veldig syk (kunne hatt døden til følge). Jeg har måttet lide pga hennes forhold også. Dessuten har min mor i ettertid sagt at hun var helt handlingslammet og utbrent, hun klarte ikke å vurdere selv til slutt og at hun hadde ønsket at noen hadde gjort noe siden de fleste visste. Men ingen grep inn, ikke hennes egen mor engang! Jeg vil ikke være den som ikke gjør noe med situasjonen, men vil heller ikke svekke venninnen min sin tillit til meg siden jeg trolig er den eneste hun kan snakke med om hva typen egentlig gjør med henne. Jeg føler at jeg må være der for henne, og kan dermed ikke "svikte" ved å fortelle til f.eks. søsteren hennes eller hennes mor for å få hjelp til å få henne ut av forholdet. Jeg har dessverre ingen tro på at han kommer til å bedre seg for det har han sagt ved flere anledninger (han har også fått sparken ihvertfall fra to jobber). Aldri har han forbedret seg, det blir bare det samme etter en stund og venninnen min ser det ikke og gir sjanse på sjanse. Til slutt betyr ikke sjansene noe heller. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Eh... disse vennene hennes som holdt kjæresten tilbake, bryr ikke de seg noe om henne?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Skrivefeil, det var en slektning av kjæresten hennes som grep inn mens hun løp bort. Hun fortalte også at han kom seg løs og løp etter henne helt itl hun løp der hvor det var mest folk. Høres ut som om hun virkelig frykter han. Er litt trøtt og må forte meg å skrive, derfor blir det noen skrivefeil her og der. HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 De tiltakene han har lovet å begynne med virker håndfaste. Hun kan sette en frist for når han skal ha begynt med alt sammen, og så bruke flere prevensjonsmidler i mellomtida... Men han kan ikke ha jobb som bartender om han skal slutte å drikke, så da betyr det nesten total endring av livsførselen. Han bør tenke på andre jobber som er aktuelle.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Han har hovedsaklig en annen jobb, helt greit, respektert yrke. Denne jobben var kun en helgejobb av og til. Den forrige jobben hans (på bensinstasjon) mistet han, ganske sikker det var noe med denne saken å gjøre. Har foreslått til venninna mi å sette tidsfrist. Og dessuten å gi han klar beskjed om at det ikke blir noen neste gang og neste sjanse, samt å gi han en liste over ting hun aksepterer og ting hun ikke aksepterer. Som regler, men det er det man må gjøre med de som ikke hører etter. Grenser og regler. Får se hvordan det går. Innerst inne vil jeg rive henne ut av forholdet og holde han bort fra henne i all evig tid, men det er ikke helt realistisk da. Hvis det går lenger (må ha en aksepter-ikke aksepter liste selv også.. hehe) så må jeg gjøre noe mer enn å bare sitte å glo. HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Å, forresten, det verste er at hun allerede mistenker graviditet! Håper dessverre inderlig at hun ikke er gravid med denne mannen... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå