Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er bare så lei barselgruppa mi. De maser om og møtes hele tuda, synes jeg, noe jeg absolutt ikke har behov for. Vi skal absolutt møtes en gang i uka og når jeg sier at jeg ikke kommer, så setter de himmel og jord i bevegelse for at vi skal møtes alle sammen og ta en dag som passr alle. Jeg sier at det er ikke så farlig for meg, men de maser likevel. Og når det ikke er treff, så er det facebookmeldinger og sms'er om å bli med på tur, kjøpesenter, trening - you name it.. Jeg synes det er vanskelig å være så direkte å si at jeg ikke gidder, er jo mye annet jeg gjerne skulle ha gjort også.. Vet det er et luksusproblem, men lurer på om noen andre også har det slik?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg hadde, kuttet ut hele barselgruppa. Skal bli kjent får så å skilles etter 10 mnd?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Poenget er jo å få venner som skal vare en stund, da.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Er det ikke bare å si "det høres koselig ut, men det passer dessverre ikke i dag."? -Mange som er litt ensomme i permisjonstida.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg synes du kan si at du kun ønsker å møtes annen hver uke eller en gang i måneden. det er jo bedre at du forteller hvordan du vil ha det. Det kan jo hende at de selv hadde blitt kjempe lei seg hvis dere andre skulle møtes en dag det ikke passet for dem og derfor tenker at du også har det sånn. På den måten kan jo de andre treffes oftere, og du kan være med så ofte du vil. Det er alltid lurt å si det som det er. Det er ihvertfall min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Skjønner deg godt, HI, og har samme "problemet" her. Jeg har nok av venninner og barselgruppa er mer for å slå ihjel noen timer om jeg kjeder meg. Har heller ikke behov for å treffes ofte og bli venninne med de andre på gruppa. Jeg har ikke sagt ifra, men jeg deltar rundt hver 14.dag. Det er mer enn nok, for meg
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg synes de høres veldig inkluderende og koselige ut. Du har et luksusproblem som du burde verdsette. Hvorvidt du er med på alt, er vel helt opp til deg selv. Men sett pris på det, i det minste! Jeg følte meg ensom under permisjonen, og var desperat etter å treffe andre småbarnsmødre. Ikke hadde jeg noen spesielt koselig barselgruppe heller, vi treftes én gang i måneden og småpratet litt bare. Vis barselgruppa at du setter pris på dem, og gi uttrykk for at du vil gjerne være med på det de gjør, men noen ganger kommer andre ting i veien...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Gruppa mi er akkurat likedan og det er jo på mange måter hyggelig men det kan bli litt voldsomt, jeg har en masse andre ting jeg driver med og innrømmer også at jeg veldig gjerne tar trilleturene alene. For meg er de den trimmen jeg får daglig og jeg er så heldig å ha en unge som sover som en stein i vogna. da er det kjipt å måtte stoppe annenhver meter fordi en av de andre ungene skriker, må tas opp eller gis smokken. Dette er ikke så lett å forklare gruppa, men jeg vurderer å måtte si at jeg setter pris på å bli bedt med men at jeg er opptatt med mye annet også slik at jeg ikke kommer til å være med hver gang.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har ikke noe behov for barselgruppe. Koselige folk, men jeg har nok venner om jeg ikke skal lage meg flere..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #10 Skrevet 6. oktober 2010 Du har ikke en i barselgruppen din som du kan si det til i stedet for hele gruppen da? Vi er en ganske sammensveiset gjeng foruten om ei som gjerne vil være med i ny og ne, men ikke så ofte som vi andre treffes. Til og begynne med så "maste" vi også på henne fordi vi gjerne ville inkludere henne og finne en dag som passet alle. Så lenge vi ikke ante hvordan hun følte det så følte vi for å legge ting til rette sånn at hun kunne være med på treffene. Etter at hun fortalte meg hvordan hun følte det så har ting roet seg. Vi inviterer henne med, men kan hun ikke eller vil ikke den dagen så respekterer vi det og tar den dagen vi andre har bestemt. Nå har holdningen blitt mer at vi setter opp et treff i uken, de som kan kommer. Det hender seg ofte at det tikker inn en sms om trening ol her også, og det hender seg at jeg sender selv hvis det er noe spesielt jeg skal. Har ingen andre venner som er hjemme med barn på dagtid, så da synes jeg det er greit å sende en felles sms til gruppa og høre om noen vil bli med hvis det er noe spesielt, men jeg forventer overhodet ikke at alle sammen (eller noen i det hele tatt) blir med. Men nå har vi som sagt veldig god kjemi i gruppa og trives sammen. Hadde jeg ikke trivdes sammen med de i barselgruppa hadde nok jeg også trukkket meg litt tilbake. Så lenge du ikke sier i fra så vil de nok fortsette og prøve å få deg med.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 Høres ut som den ene barselgruppa jeg var med i også. Der var det flere førstegangsmammaer og som hadde menn som jobbet sent/lange dager. De hadde all verden av tid og møttes flere ganger i uka utenom treffene. Jeg hadde verken tid eller lyst for jeg hadde en mann som sluttet kl 15, barn som skulle hentes i barnehage+skole. I tillegg skulle dagene gå med til ærender som jeg ikke rakk ellers, inkl lege o.l med et av barna osv. Og jeg hadde også husarbeide. Det var en hyggelig gjeng, og jeg kjente noen av dem fra før, men det virket som om det ble litt altoppslukende for noen. Hvis jeg sa nei til å gå tur, så gikk de alltid innom meg for å høre om jeg hadde ombestemt meg. Sa jeg nei til å bli med på et kjøpesenter, fikk jeg flere mld om hvor de var "i tilfelle jeg ombestemte meg". Det var søtt i begynnelsen, men etterhvert ble det til at jeg trakk meg mer og mer unna. Det ble bare mas. Er vel ingen hemmelighet at jeg var den første som sluttet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå