Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Håper noen har litt greie på dette her! Når jeg vokste opp hadde vi boxer, uten at jeg reagerte allergisk i det hele tatt. I voksen alder anskaffet vi en cocker spaniel, den reagerte jeg på. Ikke mye, men nok til at det var plagsomt å ha det slik i eget hjem. Vi tok en tung avgjørelse i å levere den tilbake til oppdretter. Men - ønsket om hund er der fortsatt - når minstejenta blir litt større (var jo ikke lettvindt med krabbebaby og valp...)... Ønsker meg veldig en boxer igjen. Men lurer jo på dette med allergi. Hva mener dere er sjansen for at jeg reagerer på denne hunderasen nå i voksen alder når jeg ikke gjorde det som barn? Reagerer på katt, har alltid gjort det, men det er kanskje uvesentlig i denne sammenhengen?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Umulig å si. Men det høres rart ut at du ikke reagerte på boxer derson du er allergisk. Rasen er ikke kjent for å være allergivennlig. Det finnes et middel du kan bruke på hunden, som demper allergi. Husker ikke hva det heter, men det selges i dyrebutikker.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Har man allergi skal man visstnok satse på forskjellige raser som slutter på "vannhund". De er veldig allergivennlige alle sammen. Vi var også litt redde for allergi da vi skaffet oss hund siden mannen er overallergisk, men det har gått bra, selv om jeg tviler på at vår Rhodesian Ridgeback er særlig allergivennlig.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg vet bare om portugisisk og spansk, men det betyr ikke at det ikke finnes fler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå