♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Er straks i 3.trimester og dagens Hb verdi var på 9,2. Hadde i utgangspunktet ca 11,5-altså ikke spesielt høyt, men innenfor normalen. Har følt meg ekstra sliten og trøtt i det siste, litt svimmel, men ikke såå ille.. JM mente jeg burde vurdere jern siden Hb vanigvis synker ytterligere i de neste ukene, men sa også at jeg kunne prøve med mer jernrik mat. Hva anbefaler deres leger/JM?
cilinik Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Ta en ferritin prøve hos legen. Så hør hva legen din sier om du må ta tilskudd el ikke. Må du ta jern så ta det sammen m c-vit tbl, da tas jern fortere eopp i tarmen.
tannimor Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 jeg tar b-12 sprøyter ca hver 3. uke for å holde verdien oppe, jeg har i tillegg lavt b-12 sammen med lavt jern. hør med legen om du er kandidat for jern sprøyte den siste tiden, da blir du ikke så hard i magen som ved å ta tabletter, og da holder det kanskje med 1-2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå