Gå til innhold

Var hos legen i dag og sjekka blodtrykk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var 136/94 og legen syntes ikke det var høyt. Jeg er uenig og mener at et undertrykk på over 90 er høyt. Er ikke gravid. Hva har dere hørt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forhøyet, men ikke nødvendigvis i slik grad at det er behandlingskrevende.

Skrevet

Jeg har tendens til kontortrykk, så hun målte tre ganger, første måling var på 155/107, men det kunne vi bare se bort fra, mente hun..

Skrevet

Jeg synes det var høyt. Skal du tilbake på kontroll om en stund? Jeg hadde høye målinger på legekontoret over en periode på flere år, legen vurderte det slik at det var såpass alvorlig at han ville følge nøye med, men jeg ble ikke satt på medisiner. Jeg fikk grundig utredning for å utelukke alle mulige årsaker, deriblant MR og ultralyd av nyrene. Fikk også undersøkt hjertet. To ganger med noen års mellomrom hadde jeg en 24-timers måling, fikk blodtrykksapparat på legekontoret som jeg skulle ha på et helt døgn mens jeg gikk på jobb og slikt, den målte hvert 20 min og dagen og litt sjeldnere om natta. Det var for å se om trykket var lavt nok når jeg var avslappet, og det var det.

Da jeg ble gravid ble jeg også fulgt nøye opp pga. av dette. Det endte med at jeg fikk kjempehøyt blodtrykk og ble lagt inn til observasjon, ble også satt på medisiner mens jeg var gravid. Går fortsatt på medisiner 3 år etterpå.

Det er nok ikke akutt farlig, men du må forlange oppfølging og årvåkenhet fra legen din. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...