Gå til innhold

Jobber du i på en mannsdominert arbeidsplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kvinner i forhold til menn? Hvilket yrke? Hvordan trives du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, I politiet. Men som sivil. 2/3 menn og resten damer. Trives best i mannsdominerte yrker. Mindre sladder og drama.

Skrevet

Ingen kvinner bortsett fra meg, jobber som landmåler og stortrives:)

Skrevet

Ja, jeg jobber innen IT-drift i et stort IT-firma. Totalt i firmaet er det jo noen kvinner, men ikke voldsomt mange. I den etasjen jeg jobber er det ca 40 menn og så jeg... Jeg stortrives

Skrevet

Ca 20 kvinner, 200 menn- lokalt iallefall. Er flere avdelinger i Norge og utlandet, men forholdstallene er vel nokså like totalt sett ellers også.

Jeg jobber som koordinator, kontorjobb.

Trives veldig godt.

Har jobbet i både kvinne- og mannsdominerte bedrifter tidligere, og har alltid trivdes best der det er flest menn. Mindre styr, mindre kakling og mindre baksnakking. Gutta har en mye kulere humor og tone, og tar godt vare på oss jentene!:)

Skrevet

Haha.....nei, kun 2 menn på min arbeidsplass, ingen på min avdeling, kun tilsynslegen en gang i uken. Jobber som sykepleier, trives godt, men kunne godt vært flere menn.

Skrevet

Jobbet i kommunen noen år som rørlegger, da var jeg eneste jente blandt 30menn. Jeg stortrivdes.

Har jobbet i ett statistikkfirma, på kontoret jeg pleide å være var det 20/30 menn. Det var meg og en annen dame der. Vi hadde ett kontor noen kvartaler unna, der var det nesten bare jenter. For å si det slik så trivdes jeg mye bedre der det var nesten bare menn.

Nå jobber jeg i butikk, og vi er ganske godt blandet med menn og damer. Jeg trives best på jobb de dagene jeg jobber sammen med bare menn.

Skrevet

Ja. Jobber i et teknologiselskap; har ikke oversikt over fordelingen. Trives veldig godt og er meget enig i påstandene om mindre kakling, mindre baksnakking og sladder, og mindre drama.

Skrevet

Nei, slett ikke. Jobber i hjemmetjenesten og der er det ikke mange menn. Som ufaglært i helsevesnet er det sannelig ikke mye å rope hurra for. Men folkene man jobber med, kollegaer og brukere, er jo oftes hyggelig da.

Skrevet

Jobber med it. Vi er 25, jeg er eneste kvinnelig teknisk ansatt, men har en kontordame/"mamma" (verdens søteste omsorgsfulle dame, tror hun bruker halve arbeidsdagen på å være sosial buffer for alle våre små og store "problemer")

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...