Gå til innhold

Stønn eller hyl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stønnet du bare, eller hylte du under fødselen din(-e)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjefta litt. Utenom det så var jeg usedvanlig stille til meg å være

Skrevet

Jeg gaulet og hylte så ille at det fremdeles sitter ekko i veggene 2 år etter.

Klarte ikke å holde igjen, der bestemte kroppen helt selv.

Skrevet

Tror ikke jeg slapp fra meg så mye som et lite sukk..

Skrevet

Jeg brøøølte, hadde ikke sjangs i havet til å holde kjeft under 3 timer med pressrier. Stemmen min ble aldri den samme etterpå. Nå, 11 måneder etterpå, er den både dypere og hesere:)

Skrevet

Gikk helt inn i meg selv og ga ikke en lyd fra meg under riene.

Samboer sovna, og jordmor måtte se på monitoren som registrerte aktivitet for i det hele tatt å se at jeg hadde rier.

Eneste gangen jeg uffa meg var da jeg fikk en heftig rie mens jeg hang over samboer på vei til toalettet.

Under selve pressriene og fødselen stønna jeg, men ikke spesielt høyt.

Jeg vet ikke hvorfor det ble sånn, for jeg prøvde ikke å være stille, for å si det sånn. Det bare føltes mest naturlig å gjøre det sånn, og det gjorde mindre vondt når jeg holdt meg rolig.

Skrevet

Jeg ga ikke lyd fra meg i det hele tatt igrunn, etter 20 timer besvimte jeg og ble lagt i full narkose, så ble en ganske stille affære.

Skrevet

Stønnet. Bortsett fra da de festet sugekoppen, da kom det tre primalskrik. Stønningen var forøvrig ingen god beskrivelse av smerteopplevelsen.

Skrevet

Jeg stønnet, takket være effektiv epidural.

Tror jeg kanske ulte litt under åpningsriene som ble satt i gang med drypp.

Skrevet

Stønn under fødsel, - ha, ha, ha!

Denne jenta stønner bare når noe kommer INN.

Når det som vokser utav det skal UT, skriker og vræler hun som en gal ( hvilket jeg også er under fødsler)!

Skrevet

første del av åpningen stønnet jeg litt, var mest stille. siste del av åpningen skreik jeg som en gal

under pressriene brølte jeg

Skrevet

sa ingen verdens ting,ikke noe poeng i å bruke energi på å hyle!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg kjeftet mest, men det kom et par jungel-lyder mens jeg presset ;-) Ingen hyling da, følte ikke helt for det.

Skrevet

får en -lei meg- følelse av ditt svar 2128.......ble skikkelig lei meg selv uten å vite hvorfor...håper du ikke hadde grunn til å være lei deg da:)

Klem

Skrevet

Ingen primalhyl trur eg, men ein del stønning.

Skrevet

Jeg både hylte, skreik, kjefta, hyl grein, ropte, og brølte som en bjørn når jeg pressa. Verste jeg har vært med på noen gang.

heldigvis kom det noe godt ut av det :)

Skrevet

Ingenting i åpningstiden, og noe stønne-roping da det ble nesten full åpning og pressriene satte i gang. Jordmor ga en fin beskjed om at jeg ikke trengte å bruke energi på å rope, og da klarte jeg å konse mye bedre på riene.

Skrevet

fødsel 1 skjeftet jeg på alt og alle, da samboeren var på jobb (nordsjøen) og ikke kunne være der, påsto jeg skulle knipe igjen til han kom.

fødsel 2 kom det ikke et pip fra meg før sukket når jeg fikk se ungen, da var samboeren med :)

Skrevet

Et pressebrøl, ellers så var det bare stillhet, tung pusting og brekninger. Og så lo jeg mye - og nei, jeg fikk ikke lystgass, jeg var bare litt høy på endorfiner, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...